دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 936740
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
شهید

حوزه/ رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن پس از شهادت سردار سلیمانی نیز شکست خورد، خاطرنشان کردند: تشییع میلیونی و فراموش‌نشدنی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران و مراسم‌های بزرگداشت این دو شهید، ژنرال‌های جنگ نرم استکبار را متحیر کرد و اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر راشد نقوی تحلیل گر ارشد پاکستانی در یادداشت اختصاصی برای حوزه نیوز به نکاتی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته که بدین شرح است:

کارنامه درخشان سپهبد قاسم سلیمانی پر از اقدمات ستایش برانگیز اوست.  او نقش بزرگی در شکست سیاست های ظالمانه آمریکا در منطقه داشت و او بود که تمام تلاش ها برای ایجاد ناامنی در منطقه را ناکام گذاشت. سپهبد قاسم سلیمانی در کشورهای سوریه، عراق، فلسطین ، لبنان و یمن توانست آمریکا و متحدانش را به شکست بکشاند و نقش مهمی در از بین بردن گروه داعش در عراق و سوریه ایفا کرد.

در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس رهبر انقلاب در پیامی فرمودند.

"سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ارواحنافداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض میکنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان و نیز همه‌ دشمنان بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد"
مطابق ادعای روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ گفته است که وقتی او به چالش [ایجاد شده توسط] ایرانی ها [در عراق] فکر می کرد ذهن او درگیر حملات سال 2012  لیبی بود، حملاتی که منجر به یورش به سفارتخانه آمریکا و تلفات پس از آن شد. مشاوران ترامپ به او گفته بودند که [برای مقابله با ایران] امکان هدف قرار دادن یکی از کشتی های ایرانی وجود دارد. ترامپ نیز ابتدا با این تصمیم موافق بود اما بعد از مدتی هیجان به او غلبه کرد. او دستور ترور ژنرال قاسم سلیمانی قهرمان ملی ایرانی ها را صادر کرد.
مشاوران ترامپ تلاش کردند تا او را متوجه کنند که این کار چه تبعاتی می تواند داشته باشد، به ترامپ گفتند که ترور یک قهرمان ملی تا چه اندازه ای منجر به تحریک احساسات خواهد شد، آن هم احساسات یک ملت غیرت مند که دارای پیشنه فرهنگی و تاریخی قابل افتخار نیز هستند. تفکرات زیاده خواهانه ترامپ که به دنبال گسترش نفوذ خود بود باعث شد تا روحیه افراط گرایی بر او غلبه کند و دنیا را در آستانه سقوط به دهانه‏ی آتش فشانی بزرگ قرار داد. انتخاب دونالد ترامپ به جای آنکه بیانگر عدم توازن روانی او باشد می تواند نمادی از عدم توازن موجود در جامعه آمریکا باشد روحیات آمریکایی ها را تا زمانی که تاریخ را بادقت مطالعه نکنید درک نمی کنید. نفرت از اسلام در ذات آنها عجین شده است. سفید پوستان در حین تسخیر قاره آمریکا پنجاه میلیون سرخ پوست را قتل عام کردند جمعیتی که معادل بیش از نود درصد از شهروندان بومی قاره آمریکا در ایام قدیم این قاره محسوب می شد. آنها همچنین پنجاه میلیون نفر از مردم آفریقا را ربوده و مانند حیوانات با آنها رفتار می کردند. بیش از نیمی از این بردگان آفریقایی در کشتی ها و مسیرهای تاریک انتقال آنها کشته شدند و باقیمانده آنها به بردگی در امریکہ مشغول شدند۔  در سرشت آمریکایی ها روحیه خونریزی و برده داری نهفته است و در این رابطه جهان اسلام تصورات اشتباهی دارد، برای جهان اسلام بزرگترین خطر از جانب نظام کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی یا چین نبوده و نیست، بلکه از جانب آمریکا و اسرائیل است. سران حاکم بر مسلمانان و سیاستمدران و اندیشمندان جهان اسلام دچار نوعی خودفریبی شدند و به اشتباه کشورهای کمونیستی را دشمن اصلی می پندارند. این نتیجه تبلیغات گسترده رسانه ای آمریکا و سیاه نمایی های آنها بود.  در واقع قدرت جهانی محدود به زمینه های نظامی و اقتصادی نیست. در شرایط کنونی واشنگتن به پشتیبانی نگاه خوش خیالانه کشورهای اروپایی دارای تسلط غیر عادی بر روی رسانه های جهان است. این موضوع باعث می شود تا آمریکا توانایی فریب مداوم و دائمی نوع بنی بشر را داشته باشد.
آمریکایی ها حداقل در این حد متوجه شده اند که مردم ایران ملتی نیست که بخواهد زیر بار ذلت و خواری برود چرا که ایرانی ها تاکنون هر اقدام نابخردانه آمریکایی ها را بی پاسخ نگذاشته و جوابی درخور به آنها داده اند و این بار هم آنها در مقابل آمریکایی ها هیچ ضعف و ترسی را از خود نشان نخواهند داد.

همه آمریکایی ها به خوبی می دانند که نتیجه درگیر شدن با ایران  چه عواقب سنگینی برای آنها به همراه خواهد داشت و آتش جنگ با ایران چگونه می تواند به تمام منافع آمریکا در منطقه سرایت کرده و آنها را نیست و نابود کند و علاوه بر آن اسرائیل هم تاوان سنگینی باید بپردازد.
این یاداشت را بہ سخنان گوہر بار حضرت آیت اللہ العظمی سید علی خامنہ اتمام می رسانیم.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: شهید سلیمانی نرم افزار مقاومت و الگوی مبارزه را در میان ملت‌های اسلامی رایج کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی، هم در زمان حیات و هم با شهادت خود استکبار را شکست داد، افزودند: رئیس‌جمهور آمریکا گفت ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کردیم اما چیزی به دست نیاوردیم و در نهایت هم مجبور شد در تاریکی شب و برای چند ساعت به یک پایگاه نظامی برود. همه دنیا اذعان دارند که آمریکا به اهداف خود در سوریه و بویژه در عراق نرسیده است.

ایشان گفتند: قهرمان این کار بزرگ، سردار سلیمانی است که در زمان حیات او، انجام شد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن پس از شهادت سردار سلیمانی نیز شکست خورد، خاطرنشان کردند: تشییع میلیونی و فراموش‌نشدنی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران و مراسم‌های بزرگداشت این دو شهید، ژنرال‌های جنگ نرم استکبار را متحیر کرد و اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سیلی دیگری که در حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد زده شد، افزودند: اما سیلی سخت‌تر عبارت است از غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار که نیازمند همت جوانان انقلابی و نخبگان مؤمن ما است و همچنین اخراج آمریکایی‌ها از منطقه که همت ملتها و سیاست‌های مقاومت را می‌طلبد.

ایشان تأکید کردند: البته این سیلی سخت غیر از انتقام است زیرا آمران و قاتلان سردار سلیمانی باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد قطعی است، اگرچه به گفته آن عزیز، کفش پای سلیمانی بر سر قاتل او شرف دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha