دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عباس کعبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی بیان کرد: آیت الله مصباح یزدی یادگار شخصیت‌های بزرگی در حوزه فلسفه، فقه، عرفان و تفسیر بودند که در مبارزه با بدعت‌ها و انحرافات تمام قد ایستادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری به مناسبت رحلت عالم مجاهد آیت الله محمد تقی مصباح یزدی و درباره شخصیت علمی ایشان با برنامه «صبح و گفتگو» گفت‌وگو کرد.

وی اظهارکرد: علامه مصباح یزدی علاوه بر تخصص در حوزه فلسفه، فقه، تفسیر موضوعی، تبیین گفتار و سیره معصومان علیهم السلام و فلسفه دین و منطق و اخلاق و عرفان، در عرصه های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی نیز صاحب نظر بودند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی افزود: ایشان علاوه بر نظریه پردازی اسلامی در بعد نظری و عملی درمورد نظامات مختلف اسلامی و علوم انسانی نیز صاحب نظر بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) را یادگار آیت الله مصباح یزدی معرفی کرد و گفت: علامه مصباح یزدی در این موسسه با تربیت اساتید بزرگ و سرشناس حوزه و دانشگاه به فرهنگ و تمدن این مرز و بوم خدمت کردند.

وی اظهارکرد: آیت الله مصباح یزدی یادگار شخصیت های بزرگی چون امام راحل (ره)، علامه طباطبایی و آیت الله بهجت در حوزه فلسفه و فقه و عرفان و تفسیر بودند که در مبارزه با بدعت ها و انحرافات و التقاط ها تمام قد ایستادند و در خط امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب به عنوان یک فقیه بصیر حاضر در صحنه عمل می کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha