پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پیام تسلیت

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد در پیامی، درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر پناهی، مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی، ارتحال آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: ارتحال عالم ربانی مجاهد فی‌سبیل الله و متفکر تاثیرگذار حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را به محضر شریف حضرت بقیه الله الاعظم، مقام معظم رهبری و امت اسلامی و حوزه های علمیه تسلیت وتعزیت عرض می‌کنیم.

این عالم ربانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به درستی تشخیص داد جهت خدمت به حوزه و نظام اسلامی بیشتر در سنگرعلم و پژوهش فعالیت نماید لذا به موازات حضور در جایگاه‌های معنوی و تاثیرگزار همانند شورای انقلاب فرهنگی و مجلس خبرگان، اقدام به تاسیس موسسه‌ای آموزش عالی به نام امام خمینی(ره) کرد و با پرورش نخبگانی که کادرسازی بسیاری خوبی برای حوزه و نظام اسلامی است، منشا خدمت فراوان شد.

این شخصیت علاوه بر فقاهت و فلسفه، در عرفان و سیر و سلوک الی الله سرآمد بود بسیار وارسته و ساده زیست بود. از جمله خصوصیات این عالم ربانی روحیه انقلابی و داشتن بصیرت مثال زدنی بود. ایشان همواره در کنار امامین انقلاب مثل یک سرباز کاملا مطیع و در صحنه بود و هر وقت نیاز بود همانند عمار در مقابل دشمنان می‌ایستاد و با مبانی کاملا استدلالی و منطقی در زدودن انحرافات تلاش می‌کرد.

وظیفه ما حوزویان تاسی به این بزرگان در شناخت انحرافات، مسلح شدن به سلاح علم در مبارزه با منحرفین و نهایتا داشتن روحیه انقلابی و بصیرت در حمایت از انقلاب اسلامی و رهبر عزیزمان است.

این ارتحال در آستانه شهادت سردار آسمانی حاج قاسم سلیمانی دلهای ما را شکست و همه را متاثر و متالم کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha