شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 936538
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
آـیت الله مصباح یزدی

حوزه / قدر و منزلت عالم مجاهد آیت الله مصباح یزدی آنگاه روشن می‌شود که سازمان جاسوسی آمریکا ایشان را بزرگ‌ترین دشمن خود در ایران می‌داند، و این نشان از عمق استراتژیک و ژرفای اندیشه‌ی ایشان در دشمن شناسی و اقدامات موثر و مفید ایشان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج ، مسئولان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیام هایی، ارتحال آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفتند.

در پیام حجت الاسلام سید رضا افتخاری مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد آمده است: حکیمی مُتالّه، فقیهی بصیر، فیلسوف و متکلمی آگاه، مجاهدی نستوه در راه اسلام ناب و معارف و ارزشهای قرآن و اهل البیت (علیهم السلام) و مدافع صریح و بی‌نظیر کیان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه حضرت آیت الله علامه مصباح یزدی رحلت فرمود و به واقع ایشان مصداق این کلام نورانی است که إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ .

آن عالم بزرگ، اسلام شناسی دقیق و مجدّد علوم انسانی و موسس مراکز علمی و نظریه پردازی و شاگرد پرور در حوزه معظم شیعه بودند. همچنین عارفی متخلق به اخلاق اهل‌بیت (علیهم السلام) و در همان زمان عمّاری خاضع در برابر انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بودند.

مردم متدین و انقلابی که در حسرت پاسخگویی عالمانه و روزآمد به مسائل و شبهات توسط شهید آیت الله مطهری بودند با بشارتِ وجود آیت الله مصباح از سوی رهبر معظم انقلاب امیدوار شدند و امیدی تازه برای اندیشه ورزان حوزه و دانشگاه و تشنگان معرفت ناب اسلام ایجاد کرد و آنان را به آثار علمی ایشان رهنمود کرد.

قدر و منزلت این عالم مجاهد در دفاع از ارزشهای امام (رضوان الله علیه) آنگاه روشن می‌شود که سازمان جاسوسی آمریکا ایشان را بزرگ‌ترین دشمن خود در ایران می‌داند، و این نشان از عمق استراتژیک و ژرفای اندیشه‌ی ایشان در دشمن شناسی و اقدامات موثر و مفید ایشان است.

تقارن رحلت این دانشمند بزرگ با شب شهادت مرد میدان و مدافعِ حرم اهل البیت (علیهم السلام) شهید حاج قاسم سلیمانی در دهه بصیرت و ولایت نشان از سرّی مکتوم و مکنون در ملکوت دارد که جز راسخون در علم تابِ فهم آن را نیاورند.

این مصیبت عظمی را به محضر حضرت ولیّ عصر عج الله تعالی فرجه الشریف، نایب‌شان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، مراجع عظام، حوزه های علمیه و دانشگاهها،فرهیختگان و اندیشمندان و مردم بصیر وانقلابی ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمائیم

تسلیت حجت الاسلام سید سید هاشم موسوی نیا رئیس تبلیغات اسلامی بویراحمد

 ارتحال جانسوز عالم مجاهد، فیلسوف و فقیه انقلابی حضرت علامه مصباح یزدی  موجب تاسف و تالم فراوان گردید. ایشان از جمله نظریه پردازان و متفکران مکتب تشیع بودند و  عمر خود را در ترویج مکتب اهل بیت و تربیت شاگرد صرف کرد.

جامعیت، ولایت مداری و تواضع مثال زدنی آن عالم ربانی از ایشان شخصیتی برجسته و ممتاز ساخته بود.

این ضایعه تاسف بار را  محضر حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، بازماندگان و عموم ارادتمندان و شاگردان ایشان تسلیت عرض نموده؛ برای آن مرحوم غفران و رحمت  الهی  و برای بازماندگان صبر و  اجر مسئلت میکنیم .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha