یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مصباح

حوزه/ نماینده ولی فقیه در بوشهر و مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در پیام هایی جداگانه ای، ارتحال عالم مجاهد آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان، در پیام هایی جداگانه ای، ارتحال عالم مجاهد آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفتند.

در پیام تسلیت امام جمعه بوشهر آمده است: ارتحال عالم ربانی و دانشمند ارجمند و پارسا حضرت آیت الله مصباح یزدی را به حضرت بقیة الله الاعظم «روحی فداه» مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه»، حوزه های علمیه، مسلمانان و مردم شریف ایران، بیت مکرم و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می نمایم.

آن عالم جلیل القدر فقیهی وارسته، فیلسوفی گرانقدر، مفسّری ژرف اندیش، عارفی سالک، متفکری متخلّق، دانشمندی نوآور و مجاهدی بصیر، انقلابی و ولایتمدار بود که در حلقه نورانی درس عالمان بزرگی همچون آیت الله العظمی بروجردی، امام خمینی، علامه طباطبایی و آیت الله العظمی بهجت «رحمة الله علیهم اجمعین» پرورش یافت و خود نیز سرچشمه‌ای فیاض از تولید علم و معارف اسلامی و شخصیتی پربرکت در عرصه تربیت عالمان به روز و آگاه گردید.

ایشان گوهری گران و ارزشمند در منظومه معارف اسلامی و مکتب اهل بیت «علیهم السلام» بود که در تمامی عرصه‌های اسلامی به مجاهدت و خدمت با تحمل سختی‌های بسیار همت گماشت و از خود آثار گرانبهایی به جا گذاشت و در شکل‌گیری، حفظ و ارتقای سطح معرفتی و بصیرتی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی «رحمة الله علیه» و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» نقشی ستودنی داشت و در صحنه‌های سرنوشت‌ساز و مقابل فتنه‌ها و توطئه‌های گوناگون جهان استکبار و مزدوران آن ایستادگی و مقابله‌ای کارآمد نمود.

مجدداً این ضایعه غم‌انگیز را تسلیت عرض نموده و برای آن عالم فرزانه، غفران، رحمت و علو درجه و برای بازماندگان، صبر و اجر از خداوند متعال خواستارم.

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

همچنین در پیام تسلیت مدیر حوزه علمیه استان بوشهر آمده است: رحلت فیلسوف و حکیم عالی مقام، فقیه گرانقدر و مجاهد خستگی‌ناپذیر، علامه آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رحمت‌الله علیه، غمی جانسوز برای شیفتگان انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه است.

مجاهد پر تلاشی که در سلوک معنوی و جهاد اکبر از سد تمنیات نفس گذشت و تا آخر در صراط مستقیم الهی باقی ماند و در پرتو ایمان و معرفتی که به دست آورد به تربیت شاگردان فراوان در عرصه‌های مختلفِ مورد نیاز جامعه اسلامی گام برداشت که شجره طیبه و پربرکت آن مجاهدت، امروز به ثمر نشسته است.

در برهه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی، یک تنه و عمار گونه در مقابل بسیاری از انحرافات و کجروی‌ها و شبهات ایستاد و ناملایمات بسیاری را به جان خرید و صبورانه هجمه های سنگین و نیش‌های زهرآگین را تحمل کرد، ولی در دفاع از اسلام ناب و نظام مقدس اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه و شخص رهبر عزیز انقلاب هیچ‌گاه از پای ننشست. ذوالشهادتین امام بود و محبوب رهبر، در روشنگری جامعه و بصیرت افزایی، مطهری زمان بود و در فداکاری و از خودگذشتگی در مسیر دفاع از حقیقت، اخلاص مجسم.

اکنون و در دهه بصیرت و در سالروز شهادت مالک اشتر انقلاب، سردار آسمانی، شهید حاج قاسم سلیمانی، این عّلّم بصیرت و آیت استقامت، پس از عمری پر برکت از میان ما رفته و روح پر فتوح او به ملکوت اعلی پر کشیده است و با رفتن او خسارتی بزرگ و جبران ناپذیر پدید آمده است، اما بیرقی که او برای بصیرت افزایی بر پا کرد، قطعاً بر زمین نخواهد ماند.

مصیبت درگذشت این عالم وارسته و عارف گرانمایه را به مقام معظم رهبری مد ظله العالی، مراجع معظم، حوزه‌های علمیه، شاگردان و خانواده مکرم آن استاد عزیز تسلیت می‌گویم. سلام و درود خدا و فرشتگان بر روح پرفتوحش باد و جان پاکش با اولیاء الهی و شهیدان راه حق محشور باد.


رضا خدری
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha