شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آرم مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

حوزه/ مرحوم علامه محمد تقی مصباح یزدی، عالمی برجسته و شناخته شده در جهان بود که فضائل علمی، اخلاقی، عرفانی و برخورداری از بینش وسیع، شهامت گسترش معارف اسلام، از او یک شخصیت ممتاز و کم‌نظیر ساخته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، پیام تسلیت مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت ارتحال مجاهد آیت الله مصباح یزدی  به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الامام علی علیه السلام: إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ»

ارتحال عالم ربانی، فقیه و اندیشمند برجسته، علامه مجاهد حضرت آیت الله مصباح یزدی قدس الله نفسه الزکیه موجب تأثر و تألّم فراوان گردید.

مرحوم علامه محمد تقی مصباح یزدی، عالمی برجسته و شناخته شده در جهان بود که فضائل علمی، اخلاقی، عرفانی و برخورداری از بینش وسیع، اتقان کلام، شجاعت در بیان و شهامت گسترش معارف اسلام، از او یک شخصیت ممتاز و کم‌نظیر ساخته بود که الگوی بسیاری از اندیشمندان و محققان گشته است.

آن اندیشمند بزرگ با تلاش‌ و مجاهدت‌های مستمر، با تسلط و تبحر بر علوم ناب نقلی و عقلی، عمر با برکت خود را در راه  دفاع و نشر مبانی و معارف ناب و اندیشه‌ی پویای اسلامی، سپری نمود؛ تربیت شاگردان، آثار علمی ماندگار، مناظرات و سخنرانی‌های عمیق علمی در داخل و خارج از کشور، توسعه و تحول در بخش‌های مختلف علوم انسانی،‌ مقابله با شبهات و ترویج علمی و عملی اخلاق،‌ بخشی از خدمات ارزنده آن علامه محقق و خستگی‌ناپذیر می‌باشد که به معنای واقعی، باقیات الصالحات گرانبهایی برای آن مرحوم می‌باشد.

اعتقاد راسخ به انقلاب اسلامی و جریان نظام انقلابی، تعهد و تبعیت کامل از ولایت مطلقه فقیه و اطاعت و حمایت از رهبری امامین انقلاب، دفاع و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، مقابله با جریان‌های منحرف از اسلام و انقلاب و پاسداشت کرامت و عظمت انقلابیون، شهداء، جانبازان و خانواده معزز آنان، مجموعه‌ای از مشی و منش آن عالم مجاهد و انقلابی بود که به حقّ، عمار انقلاب و یاری صمیمی و وفادار برای امام خمینی قدس سره الشریف و امام خامنه‌ای مد ظله العالی بود.

بی‌شک راه و سلوک انقلابی و اندیشه پویای آن عالم فرزانه و حکیم وارسته، توسط حوزویان محترم، شاگردان و ارادتمندان حضرت استاد معظم مصباح یزدی اعلی الله مقامه الشریف، ادامه و افق روشنی که ایشان در تحول شایسته حوزه‌های علمیه داشتند، با همان ژرف‌اندیشی و صلابت، ادامه خواهد یافت.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم! ضایعه ارتحال آن علامه مجاهد را محضر شریف حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه، مراجع عظام تقلید بویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه، شاگردان، بیت مکرم بویژه فرزندان ارجمند و ملت عزیز ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و حشر با اولیاءالله  و برای بازماندگان ارجمند صبر همراه با اجر مسألت می‌نماید.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

۹۹/۱۰/۱۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha