پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست دکتر امجد حمید المظفر با دیرباز

حوزه/ در دیدار رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران و مسئولین دانشگاه قم، مسائل دانشجویان عراقی حاضر در دانشگاه قم بررسی و زمینه‌های تعاملات علمی بیشتر بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  دکتر امجد حمید المظفر رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران امروز با حضور در دانشگاه قم، با رئیس و معاونین دانشگاه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز رئیس دانشگاه قم ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، ابراز امیدواری کرد که ملت‌های ایران و عراق ادامه دهنده راه این شهدای سعید باشند.

وی با بیان اینکه مسئولین دانشگاه قم در رابطه با حضور و تحصیل دانشجویان غیرایرانی با صداقت و درایت عمل می‌کنند لذا با فضل الهی امور در این حوزه با کیفیت مناسب ارائه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به استفاده علمای ایرانی از افکار و آراء شهید صدر به قرابت‌های دو کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به قرابت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی میان ایران و کشور دوست و همسایه عراق، ارتباطات بیشتر، ما را در گام برداشتن به سوی اهداف مشترک در حوزه جهان اسلام یاری خواهد کرد.

رئیس دانشگاه قم اظهار کرد: تمام تلاش در جهت تسهیل و تسریع امور امور دانشجویان غیر ایرانی بویژه دانشجویان عراقی مصروف و هدف تقویت و رشد ارتباطات و تعاملات در جهت بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی طرفین دنبال می‌شود.

در ادامه این جلسه دکتر باقری ثالث معاون دانشجویی، دکتر قاسمی معاون آموزشی و رییس گروه روابط بین‌الملل نیز به بیان مطالبی در خصوص روابط موجود و نیز فضاهای موجود جهت گسترش و توسعه روابط بیان کردند.

از جمله موارد مطروحه می‌توان به برگزاری جلسات در بالاترین سطوح مسئولیتی دانشگاه جهت رسیدگی و تسهیل امور دانشجویان غیر ایرانی، برگزاری دوره‌های زبان عربی برای اساتید دانشگاه، پرهیز از کمیت‌گرای در جذب دانشجویان غیر ایرانی  توجه به کیفیت علمی و ارائه ظرفیت های علمی دانشگاه قم به کشورهای همسایه، اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha