جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وبینار

حوزه/ وبینار بین المللی «ادیان ابراهیمی و مواجهه با الحاد جدید، علوم طبیعی و آینده­ الحاد نو» با شرکت دانشمندان سرشناس در زمینه الحاد نوی جهان از جهان اسلام و مسیحیت در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، با پیشرفت شگرف علوم طبیعی در دو قرن اخیر جریان­ های الحادی تمرکز خود را از بحث­های فلسفی و عقلی به سمت موضوعات علمی سوق داده ­اند و مبانی خود را بر علومی از قبیل فیزیک کوانتوم، زیست­ شناسی فرگشتی، علوم شناختی و عصب ­شناسی استوار نموده ­اند. از آن­ جا که علم ماهیتی جذاب و فریبنده دارد این جریان­ها به ویژه در سه دهه اخیر جان تازه ­ای گرفته ­اند و طرفداران بسیاری را به ویژه در قشر نخبه و تحصیل کرده پیدا کرده ­اند. البته به موازات تقویت شدن این جریان­ها در جبهه الحاد، اردوگاه خداباوران نیز در کنار رویکرد فلسفی در مقابله با جریان­ های الحادی، رویکرد علمی را نیز در دستور کار خویش قرار داده و به حق در این عرصه نیز موفق بوده است.

«مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه ­های علمیه» که رسالت اصلی خود دفاع از حدود و ثغور عقیدتی خداباوران می­داند، در صدد اجرای برنامه­ ی منسجم و قوی در  مبارزه با جریان الحاد نو می باشد.

این مرکز با الهام گرفتن از آیه کریمه ­ی «قل تعالوا الی کلمة سواء... الآیه» یکی از قدم ­های مناسب در زمینه مواجهه علمی و متقن با جریان الحاد نو را هم ­اندیشی و هم ­افزایی در میان ادیان ابراهیمی می‌داند.

در همین راستا اولین وبینار بین المللی «ادیان ابراهیمی و مواجهه با الحاد جدید، علوم طبیعی و آینده­ ی الحاد نو» را با شرکت دانشمندان سرشناس در زمینه الحاد نو جهان از جهان اسلام و مسیحیت در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

سخنرانان این وبینار بین المللی عبارتند از:

دکتر مهدی گلشنی (تهران)

استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف

موضوع: علم و دین در پرتوی جهان بینی توحیدی

دکتر مایکل بیهی (آمریکا)

استاد تمام دانشگاه لیهای

موضوع: جریان طراحی هوشمند و چالش­های این جریان برای الحاد نو

دکتر ابوالفضل ساجدی (قم)

استاد تمام موسسه امام خمینی (ره)

موضوع: دین و اخلاق با نگاهی به الحاد مدرن

دکتر رابین کالینز (آمریکا)

استاد تمام دانشگاه مسایاکالج

موضوع: فیزیک مدرن و آینده­ ی الحاد و خداباوری

دکتر یوسف دانشور (قم)

استادیار موسسه امام خمینی (ره)

موضوع: طبیعت گراییِ غیر موجهِ علمی

دبیر علمی: حجت الاسلام قاسم محمدی

گفتنی است: تاریخ این وبینار ۱۵/۱۰/۱۳۹۹ساعت  ۱۸-۲۰ می باشد و لینک مشاهده وبینارhttp://aparat.com/pasokhtv خواهد بود.

http://instagram.com/pasokhtv

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha