یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله مصباح یزدی در موسسه امام خمینی(ره)

حوزه/ مرحوم آیت الله مصباح یزدی، در عمر با برکت خویش، هرگاه هجوم شبهات جریانهای انحرافی، کیان اعتقادی جامعه را تهدید می‌کرد، به میدان جهاد فکری با شبهات و انحرافات می‌شتافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه  با صدور پیام، ارتحال آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت که متن پیام بدین شرح می باشد.

بسم الله الرّحمن الرّحیم

انّا للّه و انّا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ .

درگذشت علامه بصیر، عمار دین و انقلاب حضرت آیت الله حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی، خسارتی بزرگ برای عالم اسلام و حوزه­های علمیه است و غم بزرگی را بر ما چیره ساخته است.

ایشان فقیهی مجاهد و فیلسوفی عارف بودند که عمر شریف خود را وقف دفاع از حق و حقیقت و معارف ناب مکتب اهل بیت علیهم السلام نمودند. به تصریح همه علمای عصر، ویژگی بارز ایشان، شناسایی نیازهای اعتقادی جامعه، تشخیص انحرافات فکری و سپس پایمردی و ایستادگی برابر انحرافات و اقدام برای پاسخگویی به شبهات و پرسشهای اعتقادی بوده است.

مرحوم آیت الله مصباح یزدی، در عمر با برکت خویش، هرگاه هجوم شبهات جریانهای انحرافی، کیان اعتقادی جامعه را تهدید می­ کرد، به میدان جهاد فکری با شبهات و انحرافات می­ شتافت و در طول ۶۰ سال مجاهدت علمی در مقابل انحرافات گوناگونی چون مارکسیسم، ماتریالیسم، لیبرالیسم، پلورالیسم، سکولاریسم و اعقاب سیاسی اجتماعی آنان در جامعه ایستاد. تبیین و دفاع علمی از نظریه ولایت فقیه و مبانی دینی نظام جمهوری اسلامی نیز از کارهای بزرگ و مستمر ایشان در همان مسیر است. همین ایستادگی علمی نیز موجب آن همه حقد و کینه و دشمنی کوردلان زمان با ایشان گردید و بارها توسط سلاح رسانه‌­های معاندین، ترور شخصیتی شدند. 

هرچند این ترور ناجوانمردانه و عقده گشایی های دشمنان حتی پس از رحلت آن عارف و معلم اخلاق نیز ادامه دارد. چرا که امتیاز دیگر این عالم وارسته، علاوه بر آثار و کتابهای راه گشا، شاگرد پروری و مدیریت جهادی در کادرسازی و تولید توأمان علم و عالم است. روشی که شایسته است به عنوان الگویی مناسب برای استفاده و پیاده سازی در حوزه­‌های علمیه و کرسی­‌های علمی اساتید و علمای اسلام، مدوّن و به کارگیری شود. بی شک در کثرت عدو و تنوع شبهات منحرفین و قلت عدد علمای دین، بهترین و مهمترین کاری است که می­تواند موجب نجات و صلاح جامعه اسلامی گردد.

درگذشت  این عالم فرزانه و مجاهد مظلوم را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری مدّ ظلّه العالی، مراجع عظام و علمای عالی‌مقام، حوزه های علمیه، شاگردان ممتاز ایشان و به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت و تعزیت گفته و از خداوند متعال صبر و آرامش برای بازماندگان و توفیق دفاع از معارف دین را برای خود و شاگردان آن مرحوم مسئلت داریم.

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه های علمیه)

۱۴ دی ماه ۱۳۹۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha