شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دیدار مسئولان مختلف با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه انتخاب مدیر به دلایل سیاسی اقدام شایسته‌ای نیست، گفت: نمایندگان مجلس هم نباید به دنبال این باشند که در انتخاب مدیران، افراد هم طیف و اطرافیان خود را پیشنهاد دهند بلکه ملاک در گزینش مدیران باید تعهد و تخصص باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار امام‌جمعه و مسئولان شهرستان‌های اسفراین و جاجرم، بر همگرایی و انسجام مردم و مسئولان بخش‌های مختلف برای رفع مشکلات و نواقص موجود در استان تأکید کرد.

وی اضافه کرد: در این زمینه باید با وحدت کار را پیش ببریم و اگر در مسائل سیاسی نگاه‌های یکسانی نداریم حداقل در مسائل اجتماعی و عبادی مردم با هم باشیم و برای رفع نواقص و کاستی‌های موجود تلاش منسجم داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ثبات مدیریتی در استان و شهرستان‌ها، اظهار کرد: ثبات مدیریت در استان و شهرستان‌ها لازم است؛ زیرا هر مدیری چند ماه زمان برای شناسایی استان و شهرستان لازم دارد و تغییرات و جابجایی‌های پی‌درپی سبب خسران می‌شود.

وی افزود: در زمینه‌های مدیریتی اگر در درون استان کادرسازی کرده و نیروهای مناسب و ماندگاری داشته باشیم می‌توانیم طرح‌ها و برنامه‌های مختلف توسعه‌ای را پیش بریم؛ ولی متأسفانه در سطح کلان گاهی اوقات این موضوع به دلیل سیاسی‌کاری رعایت نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه انتخاب مدیر به دلایل سیاسی اقدام شایسته‌ای نیست، اضافه کرد: نمایندگان مجلس هم نباید به دنبال این باشند که در انتخاب مدیران، افراد هم طیف و اطرافیان خود را پیشنهاد دهند بلکه ملاک در گزینش مدیران باید تعهد و تخصص باشد.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان شمالی، اظهار کرد: توجه بیشتر به کشاورزی در استان ضروری است و همه باید در این مسیر حرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید زنجیره اقدامات تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی و باغی ما در استان ایجاد شود، اضافه کرد: اگر صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در خراسان شمالی ایجاد و تکمیل شود هم اشتغال افزایش یافته و هم مهاجرت و حاشیه‌نشینی کمتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی در سفر اخیر به استان وعده‌هایی داده است و الآن استان باید پیگیری و تلاش کند تا این وعده‌ها و مصوبات به مرحله اجرا برسند.

وی در خاتمه سخنان خود به موضوع وضعیت فرهنگی در استان پرداخت و اظهار کرد: ما در حوزه فرهنگی هم داشته‌ها و هم نداشته های بسیاری در استان داریم؛ ازاین‌رو همه باید تلاش کنیم تا رویدادهای بهتری در زمینه‌های مختلف فرهنگی برای استان رقم بخورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha