جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه متأسفانه سود تسهیلات بانکی در استان و کشور بالا است، اظهار کرد: در اسلام بر قرض‌الحسنه توصیه شده؛ ولی گاهی اوقات از تسهیلات اعطایی بانک‌ها سودهای کلانی دریافت می‌شود و مردم برای بازپرداخت آن تسهیلات اذیت می‌شوند، اگرچه اغلب مجبور می‌شوند تسهیلات مزبور را با هر شرایطی بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیران کل و مسئولان ادارات امور مالیاتی، اقتصاد و دارایی، گمرک و هماهنگی امور بانک‌های استان، اظهار کرد: درآمدهای پاکی که دولت از طرق قانونی اخذ می‌کند می‌تواند پشتوانه فعالیت‌های اجرایی و عمرانی کشور باشد.

وی در ادامه با تأکید بر انجام وظایف دستگاه‌های مختلف با رویکرد حمایت و خدمت بیشتر به مردم، افزود: به‌عنوان‌مثال درزمینهٔ صادرات و واردات کالا باید صادرات و واردات به نفع جامعه و بازار داخلی تراز شود؛ به‌گونه‌ای که هم نفع کشاورز و تولیدکننده لحاظ شود و هم جوری نشود که خرید آن محصول برای مصرف‌کننده سخت باشد؛ ازاین‌رو مدیریت در این عرصه لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا لازم است روندهای اداری گمرک تسهیل و تسریع شده و همه در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها حرکت کنند.

وی افزود: در مجموعه‌های اقتصادی باید تسهیلات مناسبی برای سرمایه‌گذار تعریف و اجرایی شود تا میل به سرمایه‌گذاری در استان بالاتر برود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: ما در خراسان شمالی ظرفیت‌های بالایی داریم که اگر با برنامه‌ریزی عمل کنیم می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و در همه حوزه‌ها استان خود را تقویت کنیم تا در رده ۱۰ استان برتر کشور قرار گیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه سود تسهیلات بانکی در استان و کشور بالا است، اظهار کرد: در اسلام بر قرض‌الحسنه توصیه شده؛ ولی گاهی اوقات از تسهیلات اعطایی بانک‌ها سودهای کلانی دریافت می‌شود و مردم برای بازپرداخت آن تسهیلات اذیت می‌شوند، اگرچه اغلب مجبور می‌شوند تسهیلات مزبور را با هر شرایطی بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: همچنین گاهی تعریف‌های تسهیلات کافی نیست و به‌عنوان‌مثال فرد برای دریافت تسهیلات مجبور به فاکتورسازی می‌شود.

وی ادامه داد: در کل کشور نیازهای مردم عنوان‌های مختلفی دارد و باید برای هر عنوان تسهیلات تعریف شود تا برخی افراد مجبور به‌دروغ گفتن و استفاده از سایر عناوین برای دریافت تسهیلات نشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha