جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سفر امام جمعه بجنورد به درق

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: معیار انتخاب درق به‌عنوان مقصد نخستین سفر شهرستانی شهید و شهادت بود؛ زیرا این منطقه به نسبت جمعیت بیشترین شهید و ایثارگر را تقدیم انقلاب و نظام کرده و نخستین شهید مدافع حرم خراسان شمالی هم اهل این شهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نخستین سفر شهرستانی پس از انتصاب به‌عنوان نمایندگی ولی‌فقیه در استان و امامت جمعه بجنورد به شهر درق در بخش مرکزی شهرستان گرمه سفر کرد، حضور در گلزار شهدا، نشست با امام‌جمعه و مسئولان شهر درق و شهرستان گرمه، دیدار با اقشار مختلف مردم و ... ازجمله برنامه‌های سفر یک‌روزه حجت‌الاسلام والمسلمین نوری به شهر درق است.

وی امروز در نشستی با امام‌جمعه و مسئولان درق و شهرستان گرمه، با گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: دخت نبی مکرم اسلام نخستین شهیده راه ولایت و حمایت از مولای متقیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به سالگرد قیام ۹ دی، افزود: در سال ۸۸ به دلیل برخی زیاده‌خواهی‌ها و هواهای نفسانی فتنه عظیمی در کشور روی داد که خسارات فراوانی به کشور و نظام زد.

وی با بیان اینکه وقتی فتنه آغاز شد همه نظام استکباری پشت سر فتنه قرار گرفته و از فتنه گران حمایت مالی و معنوی کردند، اضافه کرد: دنیای استکبار گمان می‌کرد می‌تواند این نظام را ساقط کند، اما به برکت خون شهدا، بصیرت مردم و تدابیر و مدیریت رهبر معظم انقلاب فتنه مهار شد و ملت ما با حضور خود در ۹ دی بساط فتنه را جمع کرد.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی و چهلم شهید فخری زاده، اظهار کرد: این شهیدان به ندای مقام معظم رهبری پاسخ دادند و میثاق با ولایت را در عمل به اثبات رساندند.

وی با اشاره به ترس و واهمه جبهه استکبار از ایران اسلامی و انقلابی به‌واسطه فعالیت‌های شهدایی چون شهید سلیمانی و فخری زاده، افزود: ترس و واهمه‌ای که نظام در دل استکبار ایجاد کرده به برکت خون همه شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به پیشتازی درق در مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی و دفاع از انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: درق در زمانی که روستا بود و هنوز شهر نشده بود به‌تنهایی ۶۰ شهید تقدیم انقلاب کرد؛ به‌گونه‌ای که بعد از کربلای ۴ در کمتر از ۱۰ روز ۱۲ شهید به روستا آوردند.

وی با بیان اینکه اهالی درق ایثارگر، دارای روحیه انقلابی و اهل شهادت و مبارزه هستند، اضافه کرد: درق هم در دوران رژیم ستم‌شاهی منطقه مبارز و مرکز حرکت‌های اعتراضی و تظاهرات علیه شاه بود و هم پس از انقلاب برای دفاع از کیان انقلاب و نظام در خط مقدم قرار داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تأکید کرد: مسئولان باید قدر این مردم را بدانند و با خدمات‌رسانی شایسته سعی در جبران بخش اندکی از این فداکاری‌ها را داشته باشند؛ هرچند در این دنیا به هیچ عنوان امکان جبران این میزان عشق و ایثار نیست.

وی با تأکید بر تکریم شایسته خانواده شهدا، اظهار کرد: ارزش تکریم خانواده‌ها و مادرانی که شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده‌اند کمتر از تکریم خود شهید نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: معیار انتخاب درق به‌عنوان مقصد نخستین سفر شهرستانی نیز شهید و شهادت بود؛ زیرا این منطقه به نسبت جمعیت بیشترین شهید و ایثارگر را تقدیم انقلاب کرده و نخستین شهید مدافع حرم خراسان شمالی هم اهل این شهر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: از این پس نیز شهادت و شهید معیار سفرهای ما خواهد بود تا از شهدا الگو گرفته و از آن‌ها برای کار بیشتر انرژی بگیریم؛ زیرا خون شهید به همه جامعه پویایی داده و آن را به حرکت وامی‌دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha