جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خطاب به اعضای شورای شهر و شهرداری بجنورد گفت: باید در ارائه خدمات عدالت اجتماعی را رعایت کنیم؛ به‌گونه‌ای که کل شهر به‌عنوان یک مجموعه و با یک چشم دیده شود و بین بولوار فرودگاه و مصلا با یک خیابان در حاشیه شهر تفاوتی قائل نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای شورای شهر و شهرداری بجنورد و شمار دیگری از مسئولان استانی، با اشاره به اهمیت و اجر خدمت به مردم، اظهار کرد: به هراندازه توجه ما به مردم بیشتر باشد به همان اندازه بیشتر نزد حق‌تعالی مأجور خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به نقش راهبری نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان و حمایت از تصمیمات صحیح استان برای کمک به مردم، افزود: نهادها و دستگاه‌های مختلف اعم از شهرداری، بانک‌ها، دستگاه‌های اقتصادی، فرمانداری، استانداری، سازمان‌های مردم‌نهاد و ... هر تصمیمی بخواهند بگیرند که آن تصمیم در راستای کمک به مردم و حل مشکلی از مشکلات مردم باشد ما وظیفه حمایت داریم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه اگر در جایی مشکلی هم دیدیم تذکر می‌دهیم، اضافه کرد: از تذکرات ما سوءبرداشت نشود؛ زیرا این تذکرات از باب تکلیف و وظیفه است؛ زیرا در قالب این تذکرات نکات و نظرات مردم را به شما منتقل کرده و درخواست پیگیری داریم.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر و شهرداری نمایندگان مردم هستند تا پیگیر مشکلات و حق‌وحقوق آن‌ها باشند، بر توجه ویژه شهرداری به مناطق محروم تأکید کرد و گفت: شهرداری باید هوای افراد محروم و نیازمند را داشته باشد؛ به این معنا که در ارائه خدمات مختلف تخفیفانی را برای مناطق محروم و حاشیه‌ای قائل شده و یا راهکارهایی برای بهره‌مندی افراد محروم و مستمند از مزایا و خدمات شهرداری بیندیشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تأکید کرد: باید در ارائه خدمات عدالت اجتماعی را رعایت کنیم؛ به‌گونه‌ای که کل شهر به‌عنوان یک مجموعه و با یک چشم دیده شود و بین بولوار فرودگاه و مصلا با یک خیابان در حاشیه شهر تفاوتی قائل نشویم.

وی تصریح کرد: اگر می‌بینیم همه شهر از نظر برخورداری از خدمات شهری یکسان نیست، احتمالاً مشکلی از گذشته تا به الآن وجود داشته که این تعدیل صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خطاب به اعضای شورای شهر و شهرداری بجنورد گفت: شما به‌عنوان نمایندگان مردم باید این خدمات را به همه مناطقی که شهر محسوب می‌شوند ارائه دهید و همه موردتوجه قرار گیرند تا کسی فکر نکند در نظام اسلامی به یکجا بیشتر و به یکجا کمتر توجه می‌شود، هرچند شاید در برخی جاها توجیهات قانونی باشد اما این نباید باعث شود برخی جاها مغفول واقع شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، همچنین با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شهرداری، اظهار کرد: فعالیت‌های شهرداری در بخش‌های فرهنگی می‌تواند منشأ آثار و برکات قابل‌توجهی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در خاتمه با قدردانی از زحمات و اهتمام مرحوم آیت‌الله مهمان‌نواز و حاج‌آقا یعقوبی در زمینهٔ ارائه خدمات و فعالیت‌های شهرداری در سطح شهر، افزود: این بزرگواران زحمات فراوانی را برای استان کشیدند و در فعالیت‌های خود نیز هیچ‌گاه نگاه جناحی و حزبی نداشتند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: درواقع از زمان مرحوم و آیت‌الله مهمان‌نواز و سپس حاج‌آقا یعقوبی تا الآن نهاد نماز جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه فراجناحی بوده و در ادامه نیز فراجناحی خواهد بود.

انتهای پام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha