شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در شرایطی که بیکاری به جوانان و بیماری به جامعه فشار آورده و فقر هم از سوی دیگر بخشی از مردم را گرفتار کرده است همه باید سعی کنیم اختلافات را کنار بگذاریم و مثلث شوم گرفتاری ملت ایران یعنی بیکاری، بیماری و فقر را از جامعه بزداییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در پیام آدینه این هفته، با اشاره به توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری در مورد ضرورت وحدت همه اقشار و مسئولان به‌ویژه رؤسای سه قوه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند از همه مسئولان حمایت می‌کنم به شرط اینکه به اهداف این ملت پایبند باشند؛ بر این اساس اگر مسئولان به اهداف مردم و ملت پایبند باشند حمایت‌های رهبری از آن‌ها مداوم خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در شرایطی که بیکاری به جوانان و بیماری به جامعه فشار آورده و فقر هم از سوی دیگر بخشی از مردم را گرفتار کرده است همه باید سعی کنیم اختلافات را کنار بگذاریم و مثلث شوم گرفتاری ملت ایران یعنی بیکاری، بیماری و فقر را از جامعه بزداییم.

وی تصریح کرد: در چنین موقعیتی همه مسئولان باید در هر سه قوه تلاش و کار شبانه‌روزی کنند تا مشکلات ملت به حداقل برسد و خدای‌ناکرده به‌گونه‌ای نشود که در این اختلافات، برخی از کارها بر زمین بماند.

تمرکز عمده دولت باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت رفع تحریم‌ها و مهم‌تر از آن خنثی‌سازی تحریم‌ها، اظهار کرد: رفع تحریم‌ها خوب و شایسته است؛ اما مهم‌تر از آن خنثی‌سازی تحریم‌ها است.

وی افزود: برداشتن تحریم‌ها توسط دشمن صورت می‌گیرد و برای برداشتن آن هم به دنبال بده و بستان هستند، هرچند گاهی به دلیل عناد و دشمنی ریشه‌دار حتی با بده و بستان هم تحریم‌ها را برنمی‌دارند؛ به‌گونه‌ای که می‌بینیم دولت هشت سال است تلاش می‌کند در قالب برجام تحریم‌های ظالمانه را رفع کند ولی دشمنان این اجازه را نداده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: قرار بود با پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای منتهی به برجام، همه تحریم‌ها به‌صورت یک‌باره برداشته شود؛ اما چهار سال است این موضوع به تأخیر افتاده؛ زیرا برداشتن تحریم دست دشمنان است.

وی ادامه داد: اما خنثی‌سازی تحریم دست خودمان است؛ یعنی باید به‌گونه‌ای توانمند و قدرتمند شویم که دشمن نه بتواند ما را تحریم کند و نه نیازی به تحریم ببیند؛ زیرا احساس کند تحریم برای او سودی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: روزگاری دشمنان ما را در حوزه صنایع نظامی تحریم می‌کردند تا نتوانیم اسلحه وارد کنیم؛ اما امروز به‌جایی رسیده‌ایم که تحریم‌ها در این بخش هیچ اثری ندارد؛ زیرا نیازی به واردات سلاح و موشک و تسلیحات نداریم و اگر هم تحریم می‌کنند برای این است که نتوانیم صنایع نظامی و تسلیحات خود را صادر کنیم؛ بر این اساس اگر در سایر زمینه‌ها هم خود را تقویت کرده و قوی شویم دنیا احساس می‌کند تحریم ما فایده‌ای ندارد و این‌گونه تحریم‌ها خنثی می‌شود.

مردم از دورهمی های یلدایی پرهیز کنند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به در پیش بودن شب یلدا، اظهار کرد: مردم در این ایام کرونایی از برگزاری دورهمی ها به‌ویژه در شب یلدا پرهیز کنند تا روند کاهشی شیوع بیماری و مرگ‌ومیر در استان در چند هفته اخیر، خدای‌ناکرده به دلیل برگزاری همین دورهمی ها بار دیگر صعودی نشود، به این امید که ان‌شاءالله تا سال بعد این مریضی با ساخت واکسن ایرانی ریشه‌کن شده و بار دیگر بتوانیم سنت زیبای صله‌رحم را به‌جا آوریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha