شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: تدین، روحیه انقلابی و پاک بودن مردم از مجموعه حوزه‌های علمیه نشأت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در دیدار مدیران و اساتید مدارس علمیه استان، با اشاره به اهمیت و ضرورت ارتباط مردم با علما در جامعه، اظهار کرد: انس و الفت علما با دین و قرآن باعث می‌شود مردم همواره با این قشر در ارتباط بوده و دلداده آنان باشند.

وی با تأکید بر اینکه ما دین خود را مدیون علمای دینی گذشته و امامزادگان هستیم، افزود: نسل فعلی، گذشتگان و آیندگان ما نیز دین خود را مدیون علما هستند و بقای دین در کشور هم به ارتباط مردم و علما بستگی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی عدم استفاده از علما و حاضر نبودن آن‌ها در بین مردم را چون خاموشی شمع در یک اتاق تاریک توصیف کرد و گفت: عدم ارتباط میان علما و مردم باعث تضعیف تدین مردم می‌شود.

وی ادامه داد: صفاتی همچون جهادی بودن، انقلابی عمل کردن و متدین بودن مردم بستگی به ارتباط آن‌ها با علما و تربیت آنان دارد تا جامعه‌ای در این راستا ایجاد شود.

امام‌جمعه بجنورد، مردم را نیازمند موعظه و تذکر علما دانست و گفت: تزکیه جامعه و تدین مردم از سوی علما اتفاق می‌افتاد و تربیت جامعه‌ای ضد استکباری و انقلابی از این مسیر میسر می‌شود که این امر نشان‌دهنده جایگاه عالم در تربیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر کادرسازی و جامعه سازی، تصریح کرد: باید جوانانی در جامعه داشته باشیم که همچون شهدا جهادی و انقلابی باشند و تحقق این امر به همت روحانیان و سایر متولیان در مساجد و ارتباطات و مراسم‌هایی چون محرم ممکن می‌شود؛ چراکه می‌توان با تربیت چنین جامعه‌ای، بستر ظهور را ایجاد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر وابستگی دین مردم به جایگاه و شرایط علما، خاطرنشان کرد: تدین، روحیه انقلابی و پاک بودن مردم از مجموعه حوزه‌های علمیه نشأت می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha