پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر گرامیداشت شایسته یوم‌الله نهم دی، گفت: باید هر سه مناسبت ۹ دی، چهلم شهید فخری زاده و سالگرد شهید سلیمانی به‌صورت توأمان برگزار و هیچ‌کدام تحت‌الشعاع دیگری قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در شصت و یکمین گردهمایی ائمه جمعه استان، با اشاره به در پیش بودن هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت، بر گرامیداشت شایسته مناسبت‌های یوم‌الله نهم دی، چهلم شهید فخری زاده و سالگرد شهید سلیمانی تأکید کرد.

وی تصریح کرد: باید از هفته بصیرت برای اجرای کارهای فرهنگی و اجتماعی و مواسات استفاده کرده و تلاش کنیم به کل شهر و شهرستان خدمات‌رسانی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: همان‌طور که از محرم استفاده و بهره‌برداری کرده و می‌کنیم؛ به این معنا که با محرم انقلاب کرده و توانستیم جوانان را به صحنه بکشانیم و با محرم جبهه‌های جنگ را پر از بسیجی کرده و در جوانان شور ایجاد کردیم، الآن هم با استفاده از ظرفیت محرم می‌توان بصیرت افزایی و روشن گری کرد و مسلمان اسمی را از مسلمان واقعی تشخیص داد.

وی با بیان اینکه با محرم می‌توان بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی تمییز داد، تصریح کرد: باید هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت را ادامه محرم دانسته و از ظرفیت آن برای تشخیص دلسوزان و بدخواهان انقلاب و نظام استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: باید مدافعان واقعی نظام و در طرف مقابل کسانی که دنبال نام و نان هستند، کشور را تا حد سقوط کشاندند و هزینه‌های سنگین اجتماعی، اقتصادی، عِرضی و آبرویی و فرهنگی برای کشور درست کردند را از هم بازشناسیم.

وی تصریح کرد: سران فتنه و فتنه گران در هشت ماهی که تا نهم دی سال ۸۸ ادامه پیدا کرد دل رهبری را خون کردند، اما بصیرت سبب شد همه مردم به صحنه آمده و بساط فتنه را جمع کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر تحلیل فتنه و بصیرت افزایی در بین مردم، اظهار کرد: اگر ما فتنه‌ها را برای مردم تبیین کرده و بصیرت افزایی کنیم، این روشنگری خود مقدمه ظهور امام زمان (عج) را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به تقارن چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده و سالگرد شهادت شهید سلیمانی با هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت، افزود: هر سه حادثه مهم هستند، از این‌رو نباید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که ثقل برنامه‌های این هفته تنها به سمت گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده و سالگرد شهید سلیمانی متمایل و فتنه ۸۸ فراموش شود، زیرا احتمال دارد برخی دوست داشته باشند موضوع ۹ دی تحت‌الشعاع این دو رویداد قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: ۹ دی ایام‌الله است، ازاین‌رو باید هر سه مناسبت ۹ دی، چهلم شهید فخری زاده و سالگرد شهید سلیمانی به‌صورت توأمان برگزار شده و هیچ‌کدام تحت‌الشعاع دیگری قرار نگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha