جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نوری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر نظارت پیوسته بر بازار تأکید کرد و گفت: مدیریت نوسانات بازار با مدیران دولتی است، از این‌ رو باید مسئولان امر نسبت به تأمین آرامش و کاهش نوسانات بازار و همچنین پیش‌بینی تولید و عرضه محصولات اهتمام و مدیریت لازم را داشته باشند، زیرا در بازار متلاطم، اصناف امکان فعالیت شایسته ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در دیدار جمعی از بازاریان و فعالان اصناف مرکز استان، با اشاره به سابقه حضور خود در میان این قشر از جامعه، اظهار کرد: بنده ۱۸ سال امام جماعت مسجد بازار بوده‌ام و با دردها و مطالبات و مشکلات این قشر آشنایی دارم؛ از این‌ رو تلاش می‌کنم به‌صورت جدی پیگیر مطالبات به‌حق آن‌ها باشم.

وی با اشاره به مشکلات کسبه در جریان شیوع ویروس منحوس کرونا، انجام وظایف در دوران شیوع کرونا در هر بخشی را نوعی جهاد دانست و گفت: کسبه در جریان شیوع این بیماری نخستین ضربه‌های اقتصادی را دریافت کردند، زیرا با تعطیلی این مشاغل، درآمد این افراد و خانواده‌های تحت سرپرستی آنان کم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به گلایه‌های برخی از کسبه در مورد نحوه تعطیلی بازار در راستای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا، تصریح کرد: برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا اتخاذ برخی تصمیمات ناگزیر است، اما در این زمینه باید بازاریان اقناع و توجیه شوند، زیرا با تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در مورد بازار، مشکلات فراوانی برای کسبه و بازاریان ایجاد می‌شود.

وی، همدردی با بازاریان به‌ویژه مستأجرین و رفع مشکلات مبتلابه آن‌ها را جزء نخستین اولویت‌ها دانست و افزود: عدم تعطیلی برخی از صنوف ضروری، اگرچه فعالان این بخش از بازار را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را بیشتر در معرض بیماری قرار می‌دهد، اما با ازخودگذشتگی و جهاد این بخش از اصناف می‌توان سلامتی جامعه را تأمین کرد.

امام‌ جمعه بجنورد در ادامه بر نظارت پیوسته بر بازار تأکید کرد و گفت: مدیریت نوسانات بازار با مدیران دولتی است، از این‌ رو باید مسئولان امر نسبت به تأمین آرامش و کاهش نوسانات بازار و همچنین پیش‌بینی تولید و عرضه محصولات اهتمام و مدیریت لازم را داشته باشند؛ زیرا در بازار متلاطم اصناف امکان فعالیت شایسته ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در خاتمه با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی ویژه اصناف آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: طرح‌های پیشنهادی دولت و مصوب مجلس در این راستا باید به‌ سرعت عملیاتی و اجرایی شود تا حرف‌های بیان‌شده و قول‌های داده‌ شده در رسانه‌ها، بر روی زمین نمانند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha