جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ آئین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: با همگرایی و همسویی ائمه جمعه و جماعات در شهرستان‌ها و مناطق مختلف، تمامی افراد هر منطقه به نماینده ولی‌فقیه در استان متصل شده و از این طریق همه مردم به ولی جامعه وصل می‌شوند.

به گزارش روابط خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در دیدار با شماری از روحانیون طرح هجرت و خواهران مشاور مذهبی مدارس استان، بر محوریت مسجد و نماز در فعالیت روحانیان طرح هجرت و مشاوران مذهبی مدارس تأکید و اظهار کرد: ایجاد اعتماد نسبت به امام جماعت در روستا و شهر و برقراری ارتباطات صمیمی با مردم باعث می‌شود نمازهای جماعت در روستاها و نیز مدارس پرشورتر و گرم‌تر برگزار شود.

وی فصل الخطاب دانستن امام جماعت مسجد را معیار اعتماد به وی برشمرد و گفت: این اعتماد و محل رجوع بودن یک‌روزه ایجاد نمی‌شود بلکه به‌صورت تدریجی و با گذشت زمان محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، این‌گونه ارتباطات را باعث وصل شدن افراد به نماز و مسجد بیان کرد و افزود: صحبت کردن امامان جماعت نه در میان دو نماز بلکه باید در انتهای نماز باشد، زیرا اگر این سخنان دارای محتوای خوبی باشد مردم علاقه‌مند را پای سخنان نگاه می‌دارد.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: جمع شدن مردم در مساجد باعث می‌شود امام جماعت مردم را به نماز جمعه و امام‌جمعه متصل کند و این موضوع باید در همه نقاط ایجاد شود.

وی افزود: در صورت همگرایی، اتحاد، نظم و همسویی ائمه جمعه در شهرستان‌ها می‌توان تمامی افراد هر منطقه را به ولی‌فقیه در استان متصل کرد و پس از آن ولی‌فقیه مردم را به ولی جامعه وصل می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: این حالت سلسله وار باید ادامه یابد تا جامعه‌ای اسلامی ایجاد شود که در آن همگان گوش‌به‌فرمان ولی‌فقیه هستند.

وی، مشورت دادن به مردم و کمک‌رسانی ائمه جماعت به مأمومین در تمامی زمینه‌ها را لازم برشمرد و گفت: موضوعات اجتماعی، معیشتی، فرهنگی و سیاسی می‌تواند حوزه‌هایی برای کمک کردن به مردم باشد که درنتیجه باعث ایجاد امت اسلامی تابع امام می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه تشکیل دولت اسلامی در این مسیر سلسله وار از طریق حضور نمایندگی ولی‌فقیه در دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مختلف است، تصریح کرد: نمایندگان ولی‌فقیه در مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی با پیشوایی دینی و فرهنگی کارمندان و کارکنان آن مجموعه، می‌توانند دولت را به ولی‌فقیه متصل کنند.

وی، اتصال دولت به ولی‌فقیه را باعث جلوگیری از چالش میان امام و دولت بیان کرد و ادامه داد: بنی‌صدر و هر کدام از روسای جمهور که از امامِ جامعه فاصله گرفتند در اداره کشور دچار مشکل شدند، زیرا تشتت در اداره مسائل کلان جامعه آسیب‌زا است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر لزوم شناخت هر منطقه توسط امام جماعت مسجد، تصریح کرد: هرگونه فاصله میان امام جماعت و مردم باید برداشته شود تا مخاطبین احساس کنند امام جماعت به آنان توجه داشته و دغدغه‌های آن‌ها را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha