جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رضا نوری- امام جمعه موقت بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر گسترش و توسعه اقدامات مرتبط با نهاد امامت جمعه، گفت: فعالیت‌های مذهبی فرهنگی ستاد نماز جمعه باید در طول هفته تداوم داشته باشد و در این زمینه تنها به روز جمعه بسنده نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه مرکز استان با اشاره به اهمیت اقامه نماز جمعه، اظهار کرد: نماز جمعه عبادتی است که در زمان برپایی آن مساجد دیگر تعطیل می‌شود؛ ازاین‌رو می‌توان گفت با تجمیع نمازگزاران مساجد مختلف در مصلا و برپایی نماز جمعه، گویی رودهای کوچک به‌ هم ‌پیوسته و به دریا تبدیل می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اقامه نماز جمعه را عبادتی سیاسی برشمرد و گفت: این کار باید گسترش و توسعه پیدا کند و امور فرهنگی ستاد نماز جمعه نیز در تمامی اوقات ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر گسترش و توسعه اقدامات مرتبط با نهاد امامت جمعه، گفت: فعالیت‌های مذهبی فرهنگی ستاد نماز جمعه باید در طول هفته تداوم داشته باشد و در این زمینه تنها به روز جمعه بسنده نشود.

امام‌جمعه بجنورد ارتباط با اقشار جوان و ایجاد چشمه جوشان حضور افراد در میان خادمان نماز جمعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید جایگاه نماز جمعه را برای همه تشریح کرد تا حضور افراد در نماز جمعه پرشورتر شود؛ زیرا ثمره کارهای فرهنگی باید در روز جمعه و حضور مردم دیده شود.

وی با توصیه برای استفاده از خادمان افتخاری در بخش‌های مختلف افزود: بسیجی‌ها و پایگاه‌های مختلف برای کمک در امور نماز جمعه وارد شوند و پس از آموزش دادن به این افراد، بخشی از کارها به‌صورت دوره‌ای به آنان واگذار شود.

وی با تأکید بر اینکه باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که مصلای نماز جمعه مملو از جمعیت باشد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که حضور مردم فراتر از ظرفیت مصلا باشد؛ زیرا نماز جمعه برای نظام محسوب شده و در خطبه‌های آن حرف دین و گفتمان امام و رهبری مطرح می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد تبیین گفتمان رهبری در بخش‌های مختلف را از جمله وظایف فعالان نهاد نماز جمعه برشمرد و افزود: تبیین نگاه رهبری در هر بخش و همچنین انتقال دیدگاه امام امت به مردم در نماز جمعه انجام می‌شود که مسئله این نشان از جایگاه با ارزش و مهم نماز جمعه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha