پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدعلی سالاری

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در پاسخ به ترورهای ناجوانمردانه دشمن و تحرکات جسورانه او هم سیلی سخت با حملات کوبنده و بازدارنده و هم انتقام سخت با تسریع در روند اخراج آمریکا از منطقه باید در دستور کار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع مسئولان استانی، با گرامیداشت در پیش بودن چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده، اظهار کرد: در پاسخ به ترورهای ناجوانمردانه دشمن و تحرکات جسورانه او پاسخ حتمی، بهنگام و هوشمندانه لازم است.

وی افزود: باید دشمن را با همه گزینه‌ها به عقب راند، نه می‌توان به بهانه زمان مناسب، سیلی سخت را به تأخیر انداخت و نه باید انتقام را به دو سه ضربه نظامی تقلیل داد.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: هم سیلی سخت با حملات کوبنده و بازدارنده و هم انتقام سخت با تسریع در روند اخراج آمریکا از منطقه باید در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: در اجرای این راهبرد یمن قهرمان نقطه‌ای کانونی قطعی جبهه مقاومت است، البته گزینه‌های دیگر را در عراق، لبنان و سوریه نیز نباید از نظر دور داشت.

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه در تحلیلی قرآنی از شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی؛ شهید فخری زاده، اظهار کرد: نفوذی‌ها گروه‌های اجتماعی هستند که آگاهانه یا ناآگاهانه در خدمت منافع و مصالح دشمنان عمل می‌کنند.

وی افزود: در فرهنگ سیاسی نفوذ به‌ عنوان مکانیسم اثرگذاری بر دیگران شکلی از قدرت است و به توانایی فرد در تغییر دادن رفتار دیگران و فرآیند اثرگذاری بر افکار، رفتار یا عواطف شخص دیگر اطلاق می‌شود و در این زمینه پول، غذا، اطلاعات، دوستی، عاطفه، مقام، تطمیع و تهدید از جمله مواردی هستند که فرد به کمک آن‌ها در رفتار دیگران نفوذ می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: از نظر قرآن نفوذی‌ها با سه هدف ایجاد اختلال در محاسبات و تصمیمات، تضعیف روحیه، تردیدافکنی و ایجاد تفرقه در انسجام فکری و عملی جبهه خودی و خرابکاری در طرح‌ها و برنامه‌ها اقدامات خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: قرآن در این خصوص می‌فرماید: «لَوْ خَرَجُوا فِیکمْ مَا زَادُوکمْ إِلَّا خَبَالًا وَ لَأَوْضَعُوا خِلَالَکمْ یبْغُونَکمُ الْفِتْنَةَ وَ فِیکمْ سَمَّاعُونَ لَهُمْ...» و تأکید می‌کند اگر نفوذی‌ها برای جنگ همراه شما بیرون آمده بودند جز فساد و تردید و اضطراب برای شما چیزی نداشتند، آن‌ها به‌سرعت در میان شما رخنه می‌کردند تا فتنه پدید آورند و در میان شما کسانی از آن‌ها تأثیرپذیرند که به سخنان آنان گوش و دل می‌سپارند.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: در این زمینه «سَمَّاعُونَ لَهُمْ» می‌تواند شنودکنندگان و مخاطبین عمومی جامعه باشند که در معرض امواج تبلیغاتی دشمنان خارجی و نفوذی‌های داخلی قرار بگیرند، بنابراین باید بدانیم که همه افراد جامعه، خطر نفوذی‌ها را درک نمی‌کنند و بعضی ساده‌لوحانه و زودباورانه تحت تأثیر آن‌ها قرار می‌گیرند؛ از این‌ رو باید در هر جایگاهی که قرار داریم نسبت به این موضوع مراقب باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha