پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمدعلی سالاری

حوزه/ رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مردم ایران در نهم دی سال ۸۸ مردانه به میدان آمدند، با هوشیاری و بصیرت غبار فتنه‌ها را زدودند و همچون سیلابی عظیم خس و خاشاک‌ها را از منظر جامعه و کشور شستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نخستین نشست ستاد گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی و دهه بصیرت در خراسان شمالی، با اشاره به حوادث سال ۸۸، اظهار داشت: در قضایای فتنه ۸۸ برخی دانسته در حق انقلاب و کشور جفا کردند و جبهه استکبار را امیدوار کردند که تاریخ این خیانت بزرگ را هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: مقام عظمای ولایت با تدبیر و مدیریت هوشمندانه خود جریانات سهمگین و سترگ سال ۸۸ را به زیبایی هرچه تمام‌تر مدیریت کردند و آب بر آتش عظیمی که دشمن سالیان سال برنامه‌ریزی کرده و امید واهی به ثمر نشستن این توطئه‌ها داشت، ریختند.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه مردم ما با مردم عصر پیامبر (ص) و معصومین (ع) تفاوت فاحشی داشته و دارند گفت: مردم ایران در حوادث سال ۸۸ ثابت کردند که نمی‌گذارند عاشورای دیگری تکرار شود و امام و ولی زمانشان تنها بماند.

وی با تأکید بر اهمیت و لزوم تبیین و تحلیل قیام ۹ دی، اظهار داشت: مردم ایران در نهم دی سال ۸۸ مردانه به میدان آمدند، با هوشیاری و بصیرت غبار فتنه‌ها را زدودند و همچون سیلابی عظیم خس و خاشاک‌ها را از منظر جامعه و کشور شستند.

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت سردار دل‌ها، به تبیین شخصیت شهید سلیمانی پرداخت و گفت: این شهید فرد ویژه‌ای بود که دشمن از عظمت او می‌ترسید؛ زیرا اقدامات وی نه‌تنها برای جامعه شیعیان و اهل سنت، بلکه برای تمام دنیا مفید فایده بود.

وی به روحیه آزادگی شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: تشییع پیکر مطهر این شهید بسیار پرشور بود و درحالی‌که دعوت ویژه‌ای صورت نگرفته بود، تمامی مردم برای این شهید به میدان آمدند.

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه شهید فخری زاده را فخر ایران دانست و افزود: دانشمندان هسته‌ای در کشور کارهای بزرگی کرده‌اند و در موضوعات کرونا نیز این شهید بزرگوار تحقیقات بسیار مهمی را اجرایی کرده بود.

وی با تأکید بر اینکه در ایام پیش رو باید تولید محتوا به‌صورت گسترده از سوی همگان انجام شود و فقط به بازنشر مطالب نپردازیم، افزود: باید مجموعه‌های مختلف با توجه به شرایط خود درباره موضوعات این ایام محتواهای مناسب تولید و منتشر کنند.

حجت‌الاسلام سالاری درباره برگزاری مراسم دهه بصیرت و یوم‌الله نهم دی در فضای حقیقی نیز گفت: رأی و تصمیم ستاد مقابله با کرونا اصل است؛ اما می‌توان همچون محرم با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها در فضای باز مراسم مناسبی را برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مناسبت‌های ۹ دی‌ماه، چهلم شهید فخری زاده و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی باید موردتوجه باشد و از هیچ‌کدام نباید غفلت کرد.

گفتنی است، در این نشست علی بیک زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی طی تماس تلفنی با سردار حسنی از فرماندهان سپاه کرمان، ارتباط مستقیمی با گلزار متبرک شهدای کرمان و مزار شهید والامقام سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برقرار کرد و اعضای نشست در جریان حال و هوای مزار متبرک شهید سلیمانی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha