جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به روحیه تواضع و مردم‌داری نماینده جدید ولی‌فقیه در خراسان شمالی، گفت: امیدواریم به مدد این روحیه، همه افراد حوزوی و غیرحوزوی و نخبگان فرهنگی استان به همگرایی و انسجام و نقطه جامعی رسیده و همه تلاش و توان خود را در راستای ارتقای فرهنگ عمومی و جایگاه‌های معنوی مصروف دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در دیدار مدیران مدارس علمیه استان با نماینده جدید ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه جدید بجنورد، با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه علمیه استان، اظهار کرد: بعد از ارتقای سطوح درسی حوزه علمیه استان به سطح سه و چهار، شاهد ماندگاری طلاب در مرکز استان هستیم و امروز مدیران و اساتید و طلاب سطح دو و سه مقیم در خراسان شمالی آماده خدمات‌رسانی فرهنگی و مذهبی در عرصه‌های مختلف هستند.

وی در ادامه با اشاره به روحیه تواضع و مردم‌داری نماینده جدید ولی‌فقیه در خراسان شمالی، افزود: امیدواریم به مدد این روحیه همه افراد حوزوی و غیرحوزوی و نخبگان فرهنگی استان به همگرایی و انسجام و نقطه جامعی برسند و همه تلاش و توان خود را در راستای ارتقای فرهنگ عمومی و جایگاه‌های معنوی مصروف دارند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: باید تلاش کنیم با توجه به توصیه‌ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، نشاط مجددی در استان شکل گرفته، اقشار و نخبگان موجود در استان در قالب یک جبهه به پیام امام المسلمین لبیک جانانه بگویند و از فرصت معرفی نماینده جدید ولی‌فقیه در استان حداکثر استفاده را داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: در دور جدید فعالیت شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با ریاست نماینده جدید ولی‌فقیه در استان، عمق‌بخشی و ارتقای وضعیت علمی و مهارت‌های تبلیغی طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی باید در اولویت پیگیری‌ها قرار گیرد؛ زیرا اکنون در به تثبیت رسیدن و عمق‌بخشی به مباحث آموزشی و پایدار شدن معلومات طلاب و هم به نظم و انضباط بخشی به این آموزه‌ها نیاز شدیدی داریم.

وی تصریح کرد: همچنین موضوع تداوم برپایی کرسی‌های درس خارج در حوزه علمیه استان از دغدغه‌های ما محسوب می‌شود؛ زیرا امسال سال پنجم برگزاری درس خارج در استان بوده و با توجه به خداحافظی حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، باید در پی ثبات در بحث درس خارج و استفاده از ظرفیت استاد مستقر در مرکز استان برای تدریس سطح چهار حوزه علمیه خراسان شمالی باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: خوشبختانه امروز با همکاری و همراهی و انسجامی که در بین طلاب و اساتید و مدیران مدارس علمیه استان وجود دارد، زمینه فعالیت‌های طلبگی و تبلیغی در ساحت‌های مختلف فراهم شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا لازم است ظرفیت‌های استان پای کار بیایند تا زمینه فعالیت طلبگی برای طلبه فارغ‌التحصیل ما در سطح خارج در استان فراهم شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: ارتقای مهارت‌های تبلیغی و طلبگی طلاب حوزه علمیه استان از دو سال پیش شروع شده؛ ولی با توجه به توسعه عرصه فعالیت دشمنان اسلام به فضای مجازی و شدت یافتن آن، ما هم باید تلاش بیشتری داشته باشیم که در این راستا امیدواریم با سکان‌داری نماینده جدید ولی‌فقیه در استان و توجه اساتید و طلاب، بتوانیم در قالب جبهه‌ای باتقوا، کار تشکیلاتی و تلاش جهادی داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha