پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های شکستن و کمرنگ کردن معرفت و بصیرت در جامعه، ترویج بی‌بندوباری و فساد توسط آن‌هاست، ازاین‌رو مقام معظم رهبری بارها نسبت به جنگ نرم و آندلسی کردن جامعه هشدار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع اساتید و کارکنان مدرسه علمیه محمودیه فاروج، با گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، گفت: باید همه ما برای ارتقای معرفت و بصیرت خود و جامعه تلاش کنیم.

 وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) در خصوص ترغیب شیعیان به کسب مراتب بالای بصیرت، افزود: وجود مبارک امیرالمؤمنین علی (ع) در بیانی با ترغیب شیعیان به کسب مراتب بالای بصیرت می‌فرماید: «فَإِنَّهُ لَا یَبْلُغُ أَحَدٌ مِنْ شِیعَتِنَا حَدَّ الِاسْتِبْصَارِ حَتَّی یَعْرِفَنِی بِالنُّورَانِیَّةِ فَإِذَا عَرَفَنِی بِهَا کَانَ مُسْتَبْصِراً بَالِغاً کَامِلًا...»؛ یعنی هیچ کس از شیعیان به بصیرت نمی‌رسند مگر اینکه با شناخت من به نورانیت برسند پس هنگامی که مرا به این مقام شناختند به‌طور تمام و کمال به بصیرت یافته‌اند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: به همین دلیل است که سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی با این عزت و شکوه در حیات و در شهادت در وصیت‌نامه خود این‌قدر بر جایگاه ولایت تأکید دارد.

وی اضافه کرد: ما باید مراقب باشیم همان‌طور که شیطان هیچ‌وقت دست از وسوسه و اغواگری برنمی‌دارد، ایادی شیطان و دشمنان ارزش‌ها هم هیچ‌گاه دست از طراحی و دام‌گستری برنمی‌دارند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های شکستن و کمرنگ کردن این معرفت و بصیرت در جامعه، ترویج بی‌بندوباری و فساد توسط آن‌هاست؛ ازاین‌رو مقام معظم رهبری بارها نسبت به جنگ نرم و آندلسی کردن جامعه هشدار داده‌اند.

وی تصریح کرد: در این زمینه امیر مؤمنان علی (ع) هم می‌فرماید: «إِذَا أَبْصَرَتِ الْعَیْنُ الشَّهْوَةَ عَمِیَ الْقَلْبُ عَنِ الْعَاقِبَةِ» و تأکید می‌کند هرگاه چشم ظاهری، شهوت را ببیند چشم دل انسان نسبت به عاقبت کار کور می‌شود و در جای دیگر می‌فرماید: «مَنْ ذَکَرَ اللَّهَ اسْتَبْصَرَ»؛ یعنی هر که یاد کند خدا را بصیرت یابد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: بر این اساس باید متولیان امورات فرهنگی و اجتماعی و عرصه تبلیغ اعم از صداوسیما و رسانه‌ها، جراید، جامعه نخبگانی اساتید حوزه و دانشگاه موظف‌اند برای ترویج معنویت و اخلاق و اعتقادات در جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha