پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ارتقای حوزه علمیه استان، مرهون هدایت‌ها و حمایت‌های معنوی و مادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با مسئولان حوزه علمیه استان، با اشاره به ارتقای کمّی و کیفی حوزه علمیه خراسان شمالی در سال‌های اخیر، اظهار کرد: در این سال‌ها از نظر اعطای مجوزهای تدریس رشد بسیار خوبی داشته‌ایم، شمار زیادی از طلاب ما در زمره مستعدین برتر نظام آموزشی قرار گرفته و وحدت و انسجام مدیران و اساتید در حضور در عرصه خدمات اجتماعی به ویژه حضور مؤثر طلاب و اساتید در طول سال در بین مردم ازجمله در مساجد و جلسات و هیئات هفتگی ستودنی بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین در حدود ۹ سال اخیر حضور مدیران و طلاب مدارس علمیه خواهران استان در بین مردم و در جلسات ویژه بانوان بسیار مؤثر و مفید بوده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به رونق و افزایش اردوهای جهادی طلاب و حوزویان خراسان شمالی در سال‌های اخیر، اظهار کرد: اردوهای جهادی طلاب در چند سال اخیر با هدایت و محوریت نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی رونق گرفته؛ به‌گونه‌ای که همین الآن طلبه‌های ما در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد و اسفراین مشغول فعالیت‌های جهادی در جبهه سلامت هستند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی برگزاری دوره‌های تربیت مربی سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب، مهدویت، کودک و نوجوان، دوره سواد رسانه و ... را از دیگر اقداماتی ذکر کرد که در سال‌های اخیر در حوزه علمیه خراسان شمالی رونق گرفته است.

وی گفت: در بحث زیرساخت‌های حوزه علمیه اگر تلاش‌های نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و دفتر مقام معظم رهبری نبود ما همچنان درگیر مشکلات فراوانی در بحث ساخت‌وساز مدارس علمیه بودیم؛ اما به فضل الهی این مشکلات مرتفع شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در سال ۹۱ کل اعتبار مصوب برای پروژه‌های مربوط به حوزه علمیه پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود؛ ولی ما با کمک نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از دفتر مقام معظم رهبری بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان جذب اعتبار داشتیم.

وی تصریح کرد: اکنون اغلب پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در بخش حوزه علمیه به بهره‌برداری رسیده و چند پروژه باقی‌مانده نیز بالای ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تلاش می‌کنیم تا پایان سال تحصیلی تمام پروژه‌های سفر رهبری درزمینهٔ حوزه علمیه تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: اکنون با محوریت نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ظرفیت مطلوبی در ساحت پاسخ‌گویی به مطالبات از حوزه علمیه در استان ایجاد شده و به همت مدیران و اساتید مدارس علمیه که به‌صورت شبانه‌روزی وقت می‌گذارند و نیز با فضای جهادی که در بین مجموعه حوزه علمیه خراسان شمالی به وجود آمده است، اکنون هم در مرکز استان و هم در شهرستان‌ها مدارس علمیه برادران و خواهران رشد قابل‌توجهی یافته‌اند که محور این فعالیت‌ها نماینده ولی‌فقیه در استان بود.

وی با قدردانی از حمایت‌های معنوی و مادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از حوزه علمیه، اظهار کرد: مؤثر بودن حوزه علمیه در استان و یافتن جایگاه خاص خود در بین نهادهای استانی مرهون زحمات اساتید و مدیران و طلاب با محوریت نماینده ولی‌فقیه است که این‌ها همه در زمره باقیات‌الصالحات قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: البته همچنان فعالیت‌های انجام نشده زیادی داریم که امیدواریم به همت مدیران مدارس و اساتید و طلاب شاهد اجرایی شدن آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha