جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اگر بصیرت نباشد و دعوت به خدا از سکوی بصیرت انجام نگیرد، فعالیت تبلیغی ما به هدف الهی مقرون نخواهد شد؛ چراکه لازمه تحقق این مهم، دعوت الی الله از سکوی بصیرت در معیت ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در مراسم گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: وقتی ملتی با ولایت همراه باشد و هدایت‌ها و تدابیر امام جامعه را آویزه گوش خود کند روشن است که همراهی و توجه به این اصل قرآنی برای جامعه ثمرات و برکاتی خواهد داشت و می‌تواند در بزنگاه‌های تاریخی یوم‌الله‌هایی همچون ۹ دی خلق کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: بر اساس توجه به این اصول و مبانی قرآنی است که شخصیتی در تراز سردار دل‌ها، شهید سلیمانی تربیت می‌شود که خود به‌تنهایی یک مکتب است؛ ازاین‌رو تقید به این اصول قرآنی بسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا باید بکوشیم رفتار و گفتار ما دعوت به سوی ارزش‌های الهی و ولایی باشد و طلبه و معلم ما تداعی‌کننده آیه «وَالَّذِینَ یقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیاتِنَا قُرَّةَ أَعْینٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا» باشند؛ کسانی که از پروردگار می‌خواهند به آن‌ها زنان و فرزندانی مرحمت فرماید که مایه چشم‌روشنی آن‌ها باشند و خود آن‌ها را نیز پیشوای اهل تقوا قرار دهد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: اگر تمام زندگی انسان بوی خداوند بگیرد آن وقت تکیه‌گاه انسان «تَبَارَک الَّذِی بِیدِهِ الْمُلْک» شده و انسان به تکیه‌گاهی به نام خدا معتمد می‌شود.

وی ادامه داد: در چنین حالی است که به فضل الهی ایدئولوژی در برابر تکنولوژی به برتری رسیده و دشمن تا بن دندان مسلح و قدرتمند از نظر ظاهری، با مدد الهی مغلوب می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: اینکه دعوت الی الله از چه سکویی باشد بسیار مهم است؛ زیرا می‌بینیم خیلی‌ها به مقامات بالای دینی و حوزوی دست پیدا کرده بودند؛ اما پس از چندی به دلیل نداشتن بصیرت به بیراهه رفتند و تباه شدند. این یعنی اگر بصیرت نباشد و دعوت به خدا از سکوی بصیرت انجام نگیرد، فعالیت تبلیغی ما به هدف الهی مقرون نخواهد شد؛ چراکه لازمه تحقق این مهم، دعوت الی الله از سکوی بصیرت در معیت ولایت است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: برخی از کسانی که عمر خود را در راه تبلیغ و ترویج اسلام می‌گذرانند در مقطعی به دلیل نداشتن بصیرت، بزرگ‌ترین ضربه‌ها را به اسلام می‌زنند؛ همان گونه که در جریان فتنه ۸۸ تمام سران فتنه سابقه طولانی خدمت به اسلام و انقلاب داشتند؛ اما به دلیل نداشتن بصیرت، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به اسلام و انقلاب و نظام اسلامی وارد کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha