پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه تقید ویژه به امور مذهبی یکی از ویژگی‌های بارز اهالی گرمه و جاجرم است، گفت: این شهرستان‌ها شهدای زیادی را به انقلاب تقدیم کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با جمعی از منتخبین مردم شهرستان گرمه، با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر ولایت، اظهار کرد: بالاترین عبادت در حوزه ولایت بودن و عدم حرکت در حوزه طاغوت است.

وی با اشاره به اینکه تقید ویژه به امور مذهبی یکی از ویژگی‌های اصلی و خصوصیات بارز اهالی شهرستان‌های گرمه و جاجرم است، افزود: این شهرستان‌ها در موضوعاتی نظیر رعایت حجاب و عفاف، پوشش مناسبت، تدین، اهتمام به مساجد و روحانیت و ... در تراز ویژه‌ای قرار دارند و علما و شهدای زیادی را نیز از این خطه به انقلاب تقدیم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه شهید صادقی یکی از شهدای شاخص این منطقه و هم مباحثه‌ای رهبر معظم انقلاب بوده است، تصریح کرد: شهر درق در شهرستان گرمه با تقدیم بیش از ۶۰ شهید، شهیدپرور بودن مردم این منطقه را به منصه ظهور رسانده است.

امام‌جمعه بجنورد رعایت ارزش‌های دینی و اسلامی در حکومت ولایی را ازجمله حقوق شهدا بر گردن مردم و مسئولان دانست و افزود: تقدیم شهدای گران‌قدر در راه انقلاب و اسلام، وظایف سنگینی را بر دوش اهالی شهرستان گرمه گذاشته است، ازاین‌رو باید با برنامه‌ریزی لازم در راستای آسیب‌شناسی مباحث اجتماعی و فرهنگی موجود، نسبت به رفع و اصلاح این آسیب‌ها اقدام کرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد اتاق فکر برای شناسایی و آسیب‌شناسی مشکلات و یافتن راه‌حل رفع این موضوعات، تصریح کرد: نیروهای فکری باید جلسات مختلفی را با حضور نمایندگان اقشار مختلف تشکیل دهند تا علاوه بر شناسایی مشکلات شهرستان، راه‌حل این مشکلات نیز شناسایی شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در انتها با اشاره به حضور فعال نیروهای مختلف ازجمله گروه‌های جهادی در شهرستان گرمه، خاطرنشان کرد: شهر گرمه باید در این زمینه شهر و منطقه نمونه در خراسان شمالی باشد که در این راستا لازم است از تمامی اقشار حتی امام‌جمعه مطالبه‌گری شود تا بتوان با کار کارشناسی، مشکلات منطقه را برطرف کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha