پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر لزوم استقلال و آزادی عمل صداوسیما در چارچوب قانون، گفت: عدم استقلال عملکردی در صداوسیما باعث می‌شود عیب و نقص مسئولان و دستگاه‌های مختلف گفته نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، بعد از ظهر امروز در دیدار مدیرکل و معاونان صداوسیمای استان، با اشاره به نقش و جایگاه رسانه ملی در نظام اسلامی، اظهار کرد: امام راحل صداوسیما را دانشگاهی برای همه افراد جامعه می‌دانستند که باید اقشار مختلف را تغذیه فکری و فرهنگی کند.

وی با تأکید بر افزایش تنوع در برنامه‌های صداوسیما، تصریح کرد: رسانه ملی باید برای همه مخاطبین و اقشار مختلف، محتوای مفید و مؤثر تولید و ارائه کند و همه اقشار به‌عنوان مخاطب مدنظر دست‌اندرکاران این رسانه باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه مسئولیت و تکلیف صداوسیما حساس و سنگین است، افزود: مجموعه صداوسیما باید دارای کارشناسان مختلف و متخصص در موضوعات گوناگون باشد و مجریان برنامه‌ها نیز توانمندی و تخصص لازم را داشته باشند تا بتوانند در حضور کارشناسان مسیر گفت‌وگو را هدایت کند.

وی با تأکید بر لزوم استقلال و آزادی عمل صداوسیما در چارچوب قانون، افزود: عدم استقلال عملکردی در صداوسیما باعث می‌شود عیب و نقص مسئولان و دستگاه‌های مختلف گفته نشود، در حالی که در این مجموعه باید برای بیان عیوب مدیریت‌ها استقلال داشت تا علاوه بر اطلاع‌رسانی در مورد موفقیت‌ها و نقاط قوت، راحت‌تر نقاط ضعف و نواقص دستگاه‌های مختلف اعلام و برای رفع آن‌ها پیگیری لازم صورت گیرد.

امام‌جمعه بجنورد بیان خواسته‌های مردم در رسانه‌ها را لازم و مهم ارزیابی کرد و گفت: مسئولان باید به‌واسطه فعالیت رسانه‌ها احساس رصد همیشگی در حوزه وظایف خود داشته باشند تا در امور مرتبط با مسئولیت خود پویایی، کیفیت و حرکت ایجاد کرده و از تنبلی و غفلت دوری کنند.

وی با بیان اینکه طرح مشکلات مردم در رسانه‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که به خدمات و برکات نظام خدشه‌ای وارد نشود، افزود: هنر رسانه‌ها و صداوسیما در نمایش کاستی‌ها و نواقص احتمالی دستگاه‌ها و مسئولان، در کنار خوبی‌ها و موفقیت‌های نظام است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، ساخت و تولید یک اثر فاخر و شاخص را بالاتر از نمایش ده‌ها کار معمولی دانست و گفت: تولید یک اثر فاخر هزینه، فکر و مطالعه فراوانی نیاز دارد تا بتوان با آثاری زیبا، استان خراسان شمالی و ظرفیت‌های آن را به کشور معرفی کرد.

وی در انتها خطاب به مدیرکل صداوسیمای استان گفت: باید برای این مجموعه کادرسازی صورت گیرد تا در رده‌های مختلف مسئولیتی آن، بتوان از نیروهای درون استان استفاده کرد و استعدادهای خراسان شمالی با رشد و برنامه‌ریزی به رده‌های بالاتر در این سازمان دست یابند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha