جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا نوری

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی بر تربیت طلاب و دانشجویان مسلمان، متدین، پای کار، جهادی و انقلابی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: تربیت شایسته و متناسب در حوزه و دانشگاه، باعث می‌شود بدنه اجرایی دولت در مسیر تحقق دولت اسلامی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار رئیس و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان، با اشاره به اینکه آینده کشور در دست دانشجویان و طلاب امروز جامعه است، اظهار کرد: کادر اجرایی دولت اسلامی محصلان دانشگاهی و حوزه‌های علمیه خواهند بود و برای تشکیل دولت اسلامی باید از هم‌اکنون در دانشگاه‌ها اقدام کرد.

وی بر تربیت افراد مسلمان، متدین، پای کار، جهادی و انقلابی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: تربیت امروز باعث می‌شود بدنه اجرایی دولت آینده در مسیر تحقق دولت اسلامی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: در صورت تربیت افرادی متعهد، متدین و دارای وجدان کاری در کلاس‌های امروز دانشگاه، در آینده کشور شاهد کاهش برخی آسیب‌های موجود همچون اختلاس و دزدی و کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌ها می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: با حمایت مجامع حوزوی و دانشگاهی می‌توان زمینه‌های تحول در آینده کشور را فراهم کرد.

هیئات مذهبی زمینه مناسبی برای ارتقای روحیه جهادی و انقلابی جوانان است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز همچنین در دیدار اعضای هیئت‌امنای هیئت رزمندگان بجنورد و موکب اصحاب خراسانی، با تأکید بر توجه به محتوای برنامه‌های هیئت‌های مذهبی، اظهار کرد: هیئت نمونه در بجنورد و خراسان شمالی باید بتواند رویکرد خود را در میان هیئت‌های دیگر ترویج دهد و به‌عنوان پیشانی کار این مجموعه‌ها، سایر هیئت‌ها را نیز کمک کند و به آن‌ها یاری برساند.

وی با اشاره به سابقه ایجاد هیئت‌های اقماری از یک هیئت اصلی، تصریح کرد: تربیت جوانان، ساختن روحیه جهادی و انقلابی در رفتار آنان با محرم و در این ایام ممکن می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: ساختن جامعه نیز در محرم انجام می‌شود، به‌گونه‌ای که حتی می‌توان با احیای نام محرم به مبارزه با فساد، تبعیض و زیاده‌خواهی‌ها رفت و سایرین را نیز با خود همراه کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha