جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: شیطان اول برخی از انسان‌ها را گمراه کرده و کاری می‌کند که ارتباط آن‌ها را با دین قطع کند، بعد که ارتباط این‌ها را با خود کامل کرد به‌وسیله این نیروها برای انسان‌های دیگر دام پهن می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با اشاره به خطوات و وسوسه‌های شیطان، اظهار کرد: شیطان به جلال الهی قسم خورده که همه انسان‌ها را گمراه کند مگر بندگان خالص الهی که توان رویارویی با آنان را ندارد.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: شیطان یکی را با فساد مالی، یکی را با فساد جنسی، یکی را با فساد عقیدتی، یکی را با فساد مقامی و موقعیت شغلی و درمجموع هر کس را به وسیله‌ای گمراه و به شیوه‌ای نابود می‌کند و از بین می‌برد.

وی تصریح کرد: شیطان خستگی‌ناپذیر بوده و ناامید نمی‌شود و به‌صورت تدریجی به‌پیش می‌آید؛ به این معنا که روز اول نمی‌آید بدترین گناهان را به انسان پیشنهاد کند بلکه با گناهان کوچک بستر را در وجود انسان آماده می‌کند تا در نهایت انسان‌ها را وادار به گناهان بزرگ‌تر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: در تعبیر حضرت علی (ع) است که می‌فرماید شیطان راه‌هایش را برای شما هموار می‌کند و تلاش می‌کند گره دین شما را بگشاید.

وی افزود: دل‌بستگی دینی امر فطری است که با فطرت انسان سرشته شده و شیطان برای اینکه انسان را از این امور فطری و دین جدا کند، این گره و طناب را یکی یکی باز می‌کند تا درنهایت ما را از حبل‌الله المتین جدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: این‌طور نیست که شیطان برای جدا کردن انسان از دین به‌یک‌باره حبل‌الله و طناب اتصال الهی را ببرد؛ بلکه تلاش می‌کند ذره‌ذره و موبه‌مو این طناب را قطع کند تا زمانی که همه این‌ها جدا شوند و رها شود.

وی خاطرنشان کرد: شیطان برای گمراه کردن انسان یار و کمک هم می‌گیرد؛ به این معنا که از خود ما انسان‌ها و بشر کمک گرفته و نیروسازی و کادرسازی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: شیطان اول برخی از انسان‌ها را گمراه کرده و کاری می‌کند که ارتباط آن‌ها را با دین قطع کند، بعد که ارتباط این‌ها را با خود کامل کرد به‌وسیله این نیروها برای انسان‌های دیگر دام پهن می‌کند؛ به‌گونه‌ای که گاهی وقت‌ها در حاشیه و کنار می‌نشینند و می‌بینند انسان‌هایی که خودش آن‌ها را تربیت کرده، همان‌ها بر روی دیگران اثر گذاشته و سایران را گمراه می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha