جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حمید ایزدی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، بیان کرد: دوره‌ «طرح خطیب» در این معاونت طراحی‌شده است تا گفتمان تبلیغ را در سراسر خراسان به گفتمان راهبردی در حوزه تبدیل کند.

حجت الاسلام حمید ایزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد، گفت: دوره طرح خطیب براساس بند ۲ و ۳ اهداف کلان نظام جامع تبلیغ حوزه علمیه خراسان مبنی بر پشتیبانی محتوایی، روشی و ساختاری تبلیغ دین، مبلغان دینی و گروه‌های تبلیغی، ارتقاء و کارآمدی شیوه‌های تبلیغ سنتی و ایجاد و گسترش روش‌های تبلیغی جدید و تخصصی، طراحی‌ شده است تا گفتمان تبلیغ را در سراسر خراسان به گفتمان راهبردی در حوزه تبدیل کند.

وی با بیان اینکه طی مطالعه و پژوهش در رابطه با مراکز آموزش تبلیغ در سراسر ایران و پس از بررسی نقاط قوت و ضعف این مراکز با جلسات کارشناسی به جمع‌بندی نهایی برای « طرح خطیب» رسیدیم، افزود: در این دوره آموزشی، اداره کل فرهنگی تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی نیز به‌ عنوان معین، در برنامه‌ریزی و طراحی دوره، همکاری داشته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: دوره «طرح خطیب» در سه سطح مقدماتی، عمومی و تخصصی، برنامه‌ریزی‌شده است که دوره مقدماتی آن، ۳۲ ساعت مهارت‌های کاربردی در عرصه تبلیغ با سرفصل‌هایی نظیر تبلیغ چهره به چهره، آماده‌سازی منبر و اصول و فنون اجرا، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره مقدماتی برای عموم طلاب و به‌ویژه طلاب پایه ۴ در تمامی مدارس خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در دست اقدام می‌باشد، افزود: مدارس متقاضی می‌توانند با ارسال نامه، تقاضای خود را برای برگزاری این دوره در مدرسه خود، اعلام کنند.

حجت‌الاسلام ایزدی با بیان اینکه دوره تربیت مدرس طرح خطیب هم‌اکنون در حال برگزاری است، تشریح کرد: جهت برگزاری دوره «طرح خطیب» در مدارس علمیه، نیاز به تربیت مدرس توانمند احساس شد که در همین راستا، دوره‌ تربیت مدرس طرح خطیب برای شناسایی و دانش‌افزایی اساتید این طرح، پس از ایجاد تفاهم‌نامه با مؤسسه امیر بیان قم در دو مرحله، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول تربیت مدرس در زمستان ۹۸ برگزار شد و مرحله دوم در حال برگزاری است، افزود: قبل از شروع دوره ۲۰۰ نفر از طلاب توسط مدارس و کارشناسان به مجموعه معاونت تبلیغ معرفی شدند و پس از برگزاری مرحله نخست، ۴۰ نفر به مرحله دوم دعوت‌ شده‌اند و هم‌اکنون در دوره حضور دارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه دوره‌ اول تربیت مدرس طرح خطیب اسفندماه امسال به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: این دوره از دو بخش آموزش تئوری و کارگاهی و بخش عملیات اجرایی که تدریس در مدارس می‌باشد، تشکیل‌ شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha