شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رضا نوری- امام جمعه موقت بجنورد

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه جدید بجنورد منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، رهبر معظم انقلاب شب گذشته با صدور حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه جدید بجنورد منصوب کردند.

بیشتر بخوانید:

«نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد می شود

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ رضا نوری، سال ۱۳۵۲ در روستای ناوه از توابع شهرستان بجنورد در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. وی بعد از اتمام دوره ابتدایی در سال ۱۳۶۲ وارد حوزه علمیه امام خمینی( بجنورد شد. ۴ سال در این حوزه مشغول به تحصیل شد و در سال ۱۳۶۷ وارد حوزه علمیه مشهد شد و تا پایان سطح را در حوزه مشهد گذراند.

او برای تحصیل علوم دینی راهی دانشگاه علوم اسلامی رضوی شد و موفق به اخذ مدرک کارشناسی فلسفه و کلام اسلامی شد و هم‌زمان تحصیل و تدریس در دروس سطوح حوزه علمیه را در مشهد پی گرفت.

وی سپس در سال ۱۳۷۸ وارد حوزه علمیه قم شد و در دروس خارج فقه و اصول از محضر اساتیدی نظیر حضرات آیات مکارم شیرازی و وحید خراسانی کسب فیض کرد.

حجت‌الاسلام نوری هم‌زمان با حضور در کلاس‌های خارج فقه، در دانشگاه باقرالعلوم (ع) قم در رشته فلسفه و کلام اسلامی مقطع کارشناسی ارشد را گذراند و پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد و پایان سطوح تحصیلی حوزه علمیه، با قبولی در آزمون تدریس دروس حوزوی، به‌عنوان استاد حوزه‌های علمیه در سال ۱۳۸۰ به شهرستان بجنورد بازگشت.

وی از سال ۱۳۸۰ به عضویت هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد درآمد و هم‌زمان در کرسی استادی حوزه و دانشگاه در بالاترین سطوح علمی تاکنون مشغول به تدریس است.

نماینده جدید ولی‌فقیه در خراسان شمالی سابقه ۲۳ ساله تدریس و همراهی با جوانان را در مقاطع مختلف تحصیلی در کارنامه خود دارد. وی به مدت ۲۰ سال در دانشگاه‌های بجنورد به تدریس دروس اسلامی، معارف و مبانی انقلاب اسلامی پرداخت و ۳ سال نیز معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی را بر عهده داشت.

امامت جمعه موقت بجنورد به مدت ۸ سال، عضو کمیسیون دائمی و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی، مدیر گروه معارف اسلامی، رئیس کانون اسلامی- سیاسی اساتید معرفت، عضو شورای راهبردی علما و طلاب خراسان شمالی، عضو هیئت جذب اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد، عضو شورای حوزه‌های علمیه استان، عضو انجمن مفاخر فرهنگی استان، مشاور استاندار در امور روحانیت و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در خراسان شمالی ازجمله سوابق نماینده جدید مقام معظم رهبری در استان است.

از جمله سوابق علمی و تألیفات نماینده جدید ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی می‌توان به تألیف رساله ساز و کارهای دین خاتم در جامعه، توضیح و تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه و تألیف ده‌ها مقاله سیاسی و اجتماعی در نشریات علمی کشور اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ۶ ماه در جبهه‌های دفاع مقدس در گردان نصرالله با فرماندهی شهید محمدزاده حضور داشت و برادرشان نیز در راه دفاع مقدس شهید شد.

مسئولیت‌ها:

امام‌جمعه موقت بجنورد

معاونت فرهنگی بسیج اساتید از بدو تشکل بسیج اساتید در استان

سرمربی حلقه شجره طیبه صالحین ناحیه بجنورد

سرمربی حلقه شجره طیبه صالحین بسیج اساتید بجنورد

رئیس کانون اساتید معرفت دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد به مدت یک سال

عضو کمسیون دائمی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی

عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی

دبیر گروه‌های معارف اسلامی خراسان شمالی

عضو هیئت جذب اساتید هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی

عضو هیئت‌منصفه مطبوعات خراسان شمالی

عضو هیئت حل اختلاف در دادگاه ویژه روحانیت خراسان شمالی

رئیس هیئت حل اختلاف دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان شمالی

شش دوره مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد به مدت ۱ سال

عضو هیئت نظارت استان خراسان شمالی در ۴ دوره و ۲ دوره رئیس هیئت نظارت استان

رئیس شورای سیاست‌گذاری ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر بجنورد ۱ سال

عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان شمالی

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه خراسان شمالی

توضیح و تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در مسجد امام خمینی در حدود ۱۹ سال

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha