جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به تصمیماتی مبنی بر توسعه مجموعه تاریخی مفخم و به‌تبع آن جابجایی احتمالی بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد، بر ضرورت توجه به ملاحظات شرعی زمین موقوفه بیمارستان و هزینه‌تراشی‌های اجتماعی تغییر کاربری این مرکز درمانی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در دیدار مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، با تبیین نقش و ظرفیت‌های این بخش، اظهار کرد: صنعت گردشگری و صنایع‌دستی ازجمله عوامل توسعه استان و منطقه است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت سیر در تاریخ گذشتگان و عبرت اندوزی از سرگذشت آن‌ها، افزود: انسان‌ها به آشنایی و شناخت نسبت به تاریخ گذشتگان نیاز دارند، هرچند همراه با آن بازدید و تفرج در میراث تاریخی و باستانی نیز از دیگر نیازهای افراد محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تفریحات سالم را بخشی از نیاز زندگی مردم دانست و گفت: بازدید از آثار باستانی و افزوده شدن به دانسته‌های علمی و تاریخی آنان یکی از بهترین تفریحات است.

وی در ادامه ترویج و توسعه صنایع‌دستی را زمینه‌ای برای کمک به خانواده‌ها و کمک‌هزینه‌ای برای تولیدکنندگان برشمرد و افزود: تسهیلات و کلاس‌های آموزشی بخشی از کمک‌های مجموعه اداری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به تولیدکنندگان است که باید اجرایی شده و زمینه فروش آن محصولات نیز فراهم شود.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر لزوم آماده‌سازی فضای مناسب برای فروش محصولات صنایع‌دستی استان، تصریح کرد: باید از تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی به‌طور جد حمایت کنیم؛ زیرا به اقتصاد خانوارهای تولیدکننده و جامعه کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد و توسعه مجموعه تاریخی مفخم اشاره کرد و گفت: این بیمارستان و مجموعه درمانی آن ازجمله نخستین مراکز درمانی مرکز خراسان شمالی است که بر اساس اسناد موجود، محل آن وقف درمان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به موضوع تغییر کاربری زمین وقف‌شده مزبور، اظهار کرد: با توجه به فتاوا و اسناد موجود مبنی بر وقف زمین بیمارستان امام رضا (ع)، باید تمامی نکات شرعی و اجتماعی برچیده شدن احتمالی این بیمارستان را در نظر گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس باید نسبت به ملاحظات شرعی موقوفه و مخالفت‌ها و هزینه‌تراشی‌های اجتماعی تغییر کاربری این بیمارستان و توسعه مجموعه گردشگری پیرامون آن اهتمام لازم صورت گیرد.

امام‌جمعه بجنورد تبدیل بیمارستان به مجموعه گردشگری و تبدیل به احسن موقوفه را ازجمله موارد لازم برای بررسی بیشتر اعلام کرد و گفت: هر کاری باید در راستای خدمت به مردم بوده و انجام چنین اقداماتی نیز باید پس از بررسی جوانب مختلف آن صورت گیرد؛ زیرا تصمیم‌های بدون پشتوانه موجب نارضایتی مردم شده و امکان پاسخگویی را سلب می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در خاتمه همچنین بر توسعه گردشگری کم‌هزینه در استان نیز تأکید و خاطرنشان کرد: باید بسترهای حضور مسافران با قیمت‌های مناسب و ارزان‌قیمت در استان فراهم شود تا اقشار مختلف مردم امکان استفاده و حضور در این محل‌ها را داشته باشند و اقتصاد منطقه نیز رونق یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha