جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه کمک به نیازمندان کمتر از احیای محرم نیست، گفت: باید از ظرفیت هیئات مذهبی که در این ایام تعطیل بودند و نتوانستند برنامه‌های خود از جمله اطعام عزاداران را برگزار کنند، برای رفع مشکلات محرومان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با امام‌جمعه و مسئولان شهرستان شیروان، با اشاره به در پیش بودن دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، بر بهره‌گیری از فرصت این ایام برای ارتقای بصیرت مردم تأکید کرد.

وی افزود: دهه بصیرت فرصت مناسبی برای ارتقای بینش و نگرش انقلابی مردم است و این دهه می‌تواند همانند محرم انسان‌سازی کند؛ ازاین‌رو باید تلاش کنیم از دهه بصیرت به‌خوبی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با تجلیل از فعالیت‌های شایسته امام‌جمعه شیروان، اهل برنامه بودن، برخورداری از تفکر تشکیلاتی و فعالیت جهادی و در صحنه بودن را ازجمله ویژگی‌های حجت‌الاسلام تکمیلی ذکر کرد و گفت: وی با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان نهاد نماز جمعه شیروان را تقویت کرده است.

وی همچنین با قدردانی از خدمات و همراهی فرماندار شهرستان شیروان، اظهار کرد: با وجود برخی اختلاف سلایق در بین مسئولان شهرستان، همه برای رشد و ارتقای منطقه تلاش می‌کنند و در بین آن‌ها همگرایی و انسجام برای توسعه منطقه وجود دارد که این امر شایسته تقدیر و ستودنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات و چالش‌ها در جامعه، اظهار کرد: چالش‌ها وجود دارد؛ اما باید از ظرفیت‌های موجود ازجمله دغدغه مندی، برای رفع این مشکلات استفاده کرد؛ زیرا دغدغه داشتن خود نخستین گام در راستای رفع مشکلات موجود است.

وی با بیان اینکه اگر همه مسئولان افزون بر دغدغه مندی، همگرایی و وحدت هم داشته باشند می‌توانند مشکلات را رفع کنند، تصریح کرد: اگر بین امام‌جمعه و فرماندار و شهردار و نیروهای نظامی و ... هماهنگی و انسجام وجود داشته باشد خود این ظرفیت مهمی برای رفع مشکلات و کاستی‌ها است و اگر همه این ظرفیت‌ها وارد عرصه و صحنه شوند مشکلات قابل‌حل است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: اگر ظرفیت دغدغه مندی و وحدت بین نیروها وجود داشته باشد می‌توان کارهای بزرگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با تأکید بر اینکه باید بیش از پیش از ظرفیت هیئات مذهبی استفاده کنیم، اظهار کرد: باید این موضوع را تبلیغ کنیم که کمک به نیازمندان کمتر از احیای محرم نیست؛ زیرا اگر مردم ارزش و اجر کمک کردن به نیازمندان را به‌درستی بدانند یقین بدانید بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت هیئات مذهبی که در این ایام تعطیل بودند و نتوانستند برنامه‌های خود از جمله اطعام عزاداران را برگزار کنند برای رفع مشکلات محرومان استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: ما در بسیاری از مواقع از همه ظرفیت خود استفاده نمی‌کنیم؛ زیرا اگر همه ما از همه ظرفیت‌های خود استفاده کنیم یقین بدانید مشکلات رفع و کاستی‌ها برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha