شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه مخاطب شناسی و زمان‌شناسی لازمه کار تبلیغی مؤثر است، گفت: ما روحانیان و مبلغان باید طبق نیاز و نوع مخاطب صحبت کنیم تا بیان ما اثرگذاری لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و معاونان تبلیغات اسلامی و مسئولین شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان، با اشاره به اهمیت و حساسیت کار تبلیغ، اظهار کرد: مخاطب شناسی و زمان‌شناسی از ملزومات اساسی کار تبلیغ است.

وی با بیان اینکه باید ما روحانیان و مبلغان طبق نیاز و نوع مخاطب صحبت کنیم تا بیان ما اثرگذاری لازم را داشته باشد، افزود: گاهی یک فیلم تأثیری دارد که سخنرانی ندارد؛ ازاین‌رو باید به‌مقتضای نوع و نیاز مخاطب روش تبلیغی متناسب با آن را برگزینیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه ما روحانیان باید جایگاه خود را درک کرده و بدانیم کجا قرار گرفته‌ایم و قرار است چه‌کار کنیم، گفت: واقعیت این است که اگر جامعه ایران مسلمان و شیعه و محب اهل‌بیت (ع) شد به برکت همین مراسم و تعظیم شعائر دینی با هدایت و مدیریت روحانیانی است که تمام زندگی خود را در کنار مردم بودند و قال الصادق (ع) و قال الباقر (ع) می‌گفتند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ ایران، حکومت‌ها مردم را مسلمان نکردند، بلکه این عالمان و سفیران دین بودند که مردم را اقناع کرده و به سمت دین کشاندند که درک این موضوع لازمه فهم جایگاه ما روحانیان است.

وی اظهار کرد: اگر جایگاه خود را درک کنیم باید برای کاری که انجام می‌دهیم ارزش قائل شده و با مطالعه و غنی‌سازی مطلب صحبت کنیم تا سخن ما تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: باید به گفته‌های خود عمل هم کنیم؛ گاهی امام جماعت یک مسجد می‌شویم و خوب و به‌اندازه حرف می‌زنیم، ولی در کنار مردم نیستیم درنتیجه سخن ما تأثیر شایسته خود را نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: ما به‌عنوان روحانی و امام جماعت باید بعد از سخنرانی در کنار مردم باشیم، مشکلات مردم و محله، گرفتاری‌ها، نزاع‌های احتمالی آن‌ها و ... را بشنویم و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم، زیرا همین نشست‌ها و گعده‌های چنددقیقه‌ای با برخی افراد در مسجد و سؤال کردن از کاروبار و زندگی آن‌ها می‌تواند در اثرگذاری تبلیغ ما تأثیر فراوانی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در خاتمه با اشاره به برگزاری مراسم فاطمیه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهار کرد: در محرم تجربه خوبی داشتیم، به این معنا که هم پروتکل‌ها را رعایت کردیم و هم مراسم برگزار شد، در ایام فاطمیه نیز همین رویه اجرایی شده و مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha