پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مشاغل خانگی

حوزه/ مدرس دانشگاه و بانوی کارآفرین گفت: حمایت مسئولان در قبال توسعه مشاغل خانگی به تقویت اقتصاد خانواده ایرانی کمک شایان توجهی می کند.

آزاده آریایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: مشاغل خانگی برای بانوان خانه دار با توجه به شرایط زندگی آن ها یکی از موقعیت های خوبی است که آن ها می‌توانند به این وسیله درآمدزایی برای خانواده خود داشته باشند و در این شرایط سخت اقتصادی تا حدی به اقتصاد خانوار کمک کنند.

وی افزود: آن چه از مسئولان انتظار می رود این است که زمینه ها و بسترهای لازم برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی را فراهم کنند که البته این مهم به صرف شعار محقق نمی شود بلکه نیازمند عزم و اراده جدی مسئولان و متولیان امر است.

بانوی کارآفرین، همچنین با اشاره به اهمیت توجه به مقوله آموزش در ایجاد و گسترش کسب و کارهای خانگی گفت: از سوی دیگر باید تسهیلات مناسب به کارآفرینان در بخش مشاغل خانگی اعطا شود، چرا که در وضعیت فعلی برای بسیاری از خانواده ها، تهیه ابزار و امکانات شروع این قبیل مشاغل با توجه به افزایش هزینه های خرید کالا، بسیار دشوار است.

آریایی اضافه کرد: یکی از الزامات مقابله با افزایش معضل بیکاری در جامعه، حمایت از همین مشاغل خانگی است، به طوری که بر اساس آمار طی سال های اخیر در بخش مشاغل خانگی با وجود تنگناهای اقتصادی کشور، شاهد رشد آمار اشتغال بوده ایم و فایده و حُسن این مشاغل به آن است که بدون تأمین مکان خاصی آن هم با حداقل امکانات و نیرو، قابل راه اندازی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha