یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پیام استاد انصاریان به انتخابات 2 اسفند98

حوزه/ مفسّر، محقق و پژوهشگر علوم و معارف قرآن کریم در نوشتاری پیرامون حجاب و پاکدامنی زن از منظر آیات نورانی قرآن کریم و روایات ائمه هدی(ع) نکاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در بخشی از کتاب ارزشمند «نظام خانواده در اسلام» پیرامون حجاب و عفاف آورده‌اند؛ پوشش یا حجاب، به‌صورتی که زیبایی‌ها و زینت زن را بپوشاند و او را از چشم‌چرانی مردم هرزه و بی‌تربیت، و آلودگان به شهوت حیوانی و حالات شیطانی حفظ کند دستوری قرآنی، قانونی الهی، تکلیفی انسانی و برنامه‌ای اخلاقی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: حجاب و پوشش اسلامی که بهترین نوع آن چادر است، چادری که یادگار منبع عصمت و عفتی چون فاطمه زهرا(س) است، هیچ مانعی در راه دانش‌طلبی، رشد و کمال زن ایجاد نمی‌کند، بلکه او را از بسیاری از خطرات و دام‌هائی که حیوان صفتان در راه زیبارویان و دختران و زنان جوان قرار داده‌اند حفظ می‌کند و پاک‌دامنی، سلامت، عفت و حیای او را برای شوهرش یا اگر ازدواج نکرده، برای مرد آینده‌اش محفوظ می‌گذارد.

مترجم قرآن کریم افزود: گوهر گران‌بها و زیبا و پرقیمتی چون زن وقتی در صندوق الهی حجاب قرار داشته باشد، از دستبرد دزدان و غارتگران، و آلودگان به لجن معصیت و گناه در امان خواهد بود. زیبارویان جوان وقتی دیده نشوند و چهره پاک و معصوم آنان در معرض دیدگان مردم قرار نگیرد، شعله هوس‌ها و هواها، آتش امیال و غرایز به سرکشی و سوزاندن پاکی یک ملت و خراب کردن بنای معنویت یک مملکت برنمی‌خیزد.

استاد انصاریان بیان داشت: پسران جوان وقتی گوهر زیبایی و زینت، و طنّازی و عشوه‌گری دختران و زنان را در کوچه و بازار، پارک و خیابان، معابر عمومی، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، ادارات، مراکز تجارتی نبینند، دچار چشم‌چرانی، هوس، دختربازی، تجاوز به ناموس مردم، کندی ذهن، در هم شکستن اعصاب، بلوغ زودرس، استمناء، لواط، زنا، افکار پریشان، غصه و نگرانی، بی‌میلی به درس، عشق و عاشقی، بیماری روانی و درنهایت تعطیل شدن نیروی انسانی خود نمی‌شوند.

بر این اساس باید گفت: حجاب و پوشش برای جنس زن امری واجب و فریضه‌ای شدید است و بدون تردید منکر آن با آگاهی به اینکه از ضروریات اسلام و فرمان خدا در قرآن است کافر، و از گردونه اسلام خارج است.

نویسنده کتاب ارزشمند «اسلام دین آسان» با بیان اینکه حجاب حافظ وقار، شخصیت، کرامت، اصالت و عظمت زن و حافظ زیبایی و منافع او برای شوهر است، افزود: زن در عین حجاب داشتن، می‌تواند مدارج تحصیلی و طریق کمالات و فضائل را بپیماید و اینکه حجاب مانعی برای او در راه رشد و ترقی  است، وسوسه‌ای شیطانی و القاء فکری غلط از جانب استعمارگران غارتگر و دزدان ناموس و هرزه‌های کشورهای غربی و شرقی است.

استاد انصاریان اظهارکرد: گرمی خانواده‌ها، استحکام رابطه زن و شوهر، تداوم زندگی، آرامش قلوب مردان، ثبات دل‌بستگی و عشق و علاقه مرد به همسر قانونی و شرعی خود، برپائی خانه و خانواده، برجائی اعتماد و اطمینان مرد به زن، همه و همه مرهون پوشش و حجاب زنان مملکت است و اینکه مردان، زیبایی چهره و زینت و زیور زنانی غیر از زن خود را نبینند.

وی گفت: مردان اگر به‌راحتی و به‌آسانی در تمام صحنه‌های اجتماعی دسترسی به زنان داشته باشند، ضمانتی برای اثبات محبت و دل‌بستگی آنان به همسرانشان نخواهد بود. تحریک هوا و هوس و شهوات آنان را از زندگی خود دلسرد و خود، کلنگی برای خراب کردن کانون گرم خانواده خواهند شد.

مفسّر قرآن کریم افزود: تاکنون بی‌حجابی زن باعث گمراهی میلیون‌ها مرد و به گناه افتادن دیگران و پیدا شدن هیولای طلاق در خانواده‌ها و پدید شدن عشق مرد به زن شوهردار و روابط نامشروع شده و همان‌طور که یهودیت و مسیحیت می‌خواسته علت خروج بسیاری از مردان و زنان از عرصه‌گاه ملکوتی اسلام و دینداری شده است.

وی تصریح کرد: پایه‌گذاران بی‌حجابی خود از این مسأله به ستوه آمده و عوارض آن را از پدیده‌های شوم قرون اخیر می‌دانند. نظام خانواده در ایران نظامی قوی، مستحکم، بر اساس حیا و عفت، وقار و ادب، ایمان و تقوا و نبودِ طلاق مگر به ندرت بود.

استاد انصاریان خاطرنشان کرد: از زمانی که فرهنگ استعمار غرب به دست ولگردی دوره‌گرد، بی‌سوادی پلید، آلوده‌ای خائن، وطن‌فروشی کثیف به نام رضاخان پهلوی به ایران آمد، حجاب و پوشش قرآن را از بسیاری از زنان به غارت برد، وضع خانه و خانواده به‌صورت دیگری شد. آمار طلاق فزونی گرفت در حدی که در اواخر حکومت آن خانواده نابکار در هرماه بین شش تا هفت هزار درخواست طلاق به دادگاه‌ها داده می‌شد. مردان و جوانان زن‌دیده بی‌زن می‌شدند و زنان شوهردیده بدون شوهر. این دو طایفه آزاد شده از تعهد زن‌داری و شوهرداری به جامعه می‌پیوستند و سفره فساد و افساد را گسترده‌تر می‌کردند.

مترجم «نهج البلاغه» و «صحیفه سجادیه» ادامه داد: مرجع بزرگ، حکیم خبیر مرحوم آیت اللّه شاه‌آبادی پس از مسأله کشف حجاب، بدون ترس از حکومت وقت، چنانکه مستمعین آن بزرگوار برایم نقل کردند، بارها در عرشه منبر و در مجالس عمومی و خصوصی فریاد زد: رضاخان با به غارت بردن حجاب قرآن و کشتن قیام‌کنندگان علیه بی‌حجابی در مسجد گوهرشاد، در کنار حرم ملائک پاسبان حضرت رضا(ع) کمر صد و بیست و چهار هزار پیامبر را شکست. آری آن عارف عاشق و هشیار بینا که در مسائل اسلامی و در فلسفه و حکمت مجتهدی توانا و بصیری کم‌نظیر بود، کشف حجاب و بدحجابی را شکننده کمر فرستادگان خدا می‌دانست!!

تصمیم پاپ و تمام کشیش‌ها برای از بین بردن اسلام چه بود؟

نویسنده کتاب ارزشمند «تفسیرحکیم» بیان داشت: قطب در کتاب بسیار مفید «آیا ما مسلمان هستیم؟» می‌گوید بر اساس مدارکی که دیدم، یکی از پاپ‌ها از تمام کشیش‌ها و کاردینال‌ها در واتیکان دعوت کرد و از آن‌ها خواست برای کشتن اسلام و خاموش کردن چراغ دین، به‌صورتی که برای واتیکان و مسیحیت خرج زیاد نداشته باشد نظر بدهند. کمیسیونها برای این منظور تشکیل شد و نظریاتی از جانب صاحب‌نظران اظهار شد. از میان تمام آراء و نظریات این رأی مقبول همه کشیشان و کاردینال‌ها و خودِ پاپ قرار گرفت که برای کشتن اسلام قوی‌ترین اسلحه و کم‌خرج‌ترین برنامه، بیرون آوردن دختران و زنان مسلمان از حجاب و قرار گرفتن آنان در اختیار جوانان و مردان به‌صورت آزاد، در کوچه و بازار، وسایل عمومی، پارکها و سینما، ادارات و مراکز تجاری، تئاترها، و مراکز اجتماعی است!؟

این برنامه به دست خائنان، انجام گرفت و هوا و هوس زنان و دختران کم‌ایمان یا بی‌ایمان به این آتش دین‌سوز و شعله خانمان برانداز کمک کرد و وضع را در ممالک اسلامی و مملکت ایران به جائی رساند، که نزدیک بود دین خدا که محصول زحمات انبیا و امامان و علما و دانشمندان است بمیرد و چراغ هدایت خاموش گردد، ولی دست حق از آستین مردی از سلاله انبیاء و نتیجه امامان یعنی خمینی بت‌شکن در کشور ایران بیرون آمد و بر سینه نامحرم زد و دین را از اسارت اشرار نجات و حجاب قرآن را به ناموس اسلام برگرداند.

بر امت اسلام فرض و واجب است که انقلاب آن انسان الهی را حفظ کنند و از ارزشهای آن نهضت عظیم الهی محافظت نمایند و نگذارند دشمنان زخم‌خورده، این چراغ روشن را کم‌نور یا بی‌نور نموده ملت ایران را به وضع سابق برگردانند، تا بتوان با پایمردی و ثبات قدم فرهنگ انقلاب را صادر، و سایر ملت های بیرون رفته از مدار اسلام را به اسلام برگرداند.

استاد اخلاق حوزه علمیه تأکید کرد: با توجه به آنچه بیان شد، به ارزش گفتار آن متفکر شهید، که بارها در سخنرانی‌ها فریاد زد: "حجاب مصونیت است نه محدودیت" پی می‌بریم. آری حجاب برای زن و برای شوهر او، خانواده‌اش، جامعه و بخصوص جوانان و آنان که ازدواج نکرده‌اند مصونیت از هزاران خطر و انواع فساد و افساد و مانع از هم‌پاشیده شدن کانون گرم خانواده‌هاست.

وی با بیان اینکه محققین معتقدند؛ «مسأله پوشش زن و حجاب او در چهارده آیه و برخی براین عقیده‌اند در ۲۵ آیه مورد استفاده قرار گرفته است»، اظهارداشت: امیرالمؤمنین امام علی(ع) خطاب به حضرت مجتبی(ع) و در حقیقت خطاب به تمام مردم فرمودند؛ «محرم نامحرمی را جداً مراعات کن، زیرا این برنامه برای تو و همه زنان نامحرم مصونیت از افتادن در خیال گناه و خود گناه است، و اگر قدرت داری که زنان خانواده تو مردی غیر تو را نشناسند، این برنامه را انجام بده».

مَحرمان زن از نظر قرآن مجید

استاد انصاریان ادامه داد: کتاب خدا که کتاب هدایت و مایه سعادت و سازنده شخصیت و آورنده خیر دنیا و آخرت برای مردم است، در یک آیه آنان را که به زن محرم هستند معرفی می‌کند، تا برای زنان روشن باشد در مقابل چه کسانی آزاد و در برابر چه افرادی باید زیبایی و زینت خود را بپوشانند.

وی بیان داشت: قرآن کریم  در آیه ۳۱ سوره مبارکه نور می‌فرماید؛ «... وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَیٰ جُیُوبِهِنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلَیٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَی اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛ و زینت و آرایش خود، جز آنچه قهراً ظاهر می‌گردد، برای بیگانگان و نامحرمان آشکار نسازند، و باید سینه و بر و دوش خود را با مقنعه بپوشانند، و زینت و جمال خود را آشکار و ظاهر ننمایند جز برای؛ شوهران، پدران، پدران شوهر، پسران خود و پسران شوهر و برادران خود و پسران برادر،   پسران خواهر، زنان امت، کنیزان ملکی خود، و مردانی که به زنان هیچ رغبتی ندارند و یا کودکی که هنوز آگاهی بر مسائل زنان ندارد، از غیر اینان احتراز لازم و پوشش و حجاب واجب است،   در هنگام حرکت آنگونه پای بر زمین نزنند، که زینت پنهان پایشان از جانب نامحرمان دانسته شود، ای اهل ایمان همه شما به درگاه حق توبه کنید تا همای فلاح و رستگاری و پیروزی را در آغوش بگیرید».

زنان مسلمان، دختران امّت محمد(ص) به خاطر دنیا و آخرت خود، فرامین حکیمانه حق را گردن نهید، و مردان باغیرت، و جوانان بزرگوار ناموس خود را از تعرّض هوس‌بازان، با پوشش اسلامی و حجاب قرآنی حفظ نمائید، بگذارید همسرتان همسر شما باشد، نه اینکه همگان از جمال و زیبایی و زینت و بدن او لذت ببرند، که این خلاف غیرت و جوانمردی، اخلاق و شرف و وجدان و مروّت است.

«مَّا أَصَابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللّهِ وَ مَا أَصَابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِکَ» (نساء/ ۷۹)

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فردان IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    متاسفانه مدرکی برای این وجود ندارد که فرمودید: ویسنده کتاب ارزشمند «تفسیرحکیم» بیان داشت: قطب در کتاب بسیار مفید «آیا ما مسلمان هستیم؟» می‌گوید بر اساس مدارکی که دیدم، یکی از پاپ‌ها این به آن حواله می دهد آن هم می گوید یکی از پاپ ها؟ این مدرک شد؟