جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب حمایت از کالای ایرانی

حوزه/ کتاب «حمایت از کالای ایرانی» نوشته محمدجواد توکلی در شش فصل با همکاری مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این کتاب بابیانی روان و علمی به بررسی چیستی، چرایی و چگونگی حمایت از کالای ایرانی می‌پردازد. مباحث کتاب  در قالب ۶ فصل تنظیم‌شده است.

فصل اول کتاب به بررسی مفهوم حمایت از کالای ایرانی پرداخته و به موضوعاتی همچون طریقه شناخت کالای ایرانی و خارجی و بیان درجات حمایت می‌پردازد.

در فصل دوم کتاب، چرایی حمایت از کالای ایرانی هم با استناد به ضرورت‌های عینی جنگ اقتصاد پیش رو، اثربخشی حمایت و هم با اشاره  مبانی قرآنی و روایی همچون اصل عدم سلطه، تبیین شده است.

فصل سوم به تبیین چگونگی حمایت از کالای ایرانی و بیان گام‌های ضروری برای حمایت از کالای ایرانی می‌پردازد. در این تحلیل نقش نهادهای فرهنگ‌ساز به‌خصوص خانواده، آموزش‌وپرورش و رسانه برجسته شده است.

در فصل چهارم کتاب الگوهای حمایت از کالای ایرانی معرفی‌شده‌اند. پیش از ارائه این الگوها، مدل‌های حمایت از کالای داخلی که در کشورهایی چون آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و چین به‌کاررفته، به‌اختصار بیان شده است. همچنین سیره علما در حمایت از کالای ایرانی به‌اختصار آمده است. در الگوهای پیشنهادی حمایت از کالای ایرانی بر ظرفیت‌های نهادهای اسلامی از جمله مسجد، وقف و قرض‌الحسنه تأکید شده است.

فصل پنجم در پاسخ به شبهات حمایت از کالای ایرانی، ضمن بیان ۸ شبهه عمده در زمینه حمایت از کالای ایرانی ازجمله شبهه کیفیت، شبهه ایرانی نبودن کالاهای داخلی، شبهه بی‌کیفیتی خودرو داخلی و شبهه علمی نبودن حمایت گرایی، به شکلی مستند به این اشکال‌ها  پاسخ داده است.

فصل پایانی کتاب به احکام فقهی حمایت از کالای ایرانی اختصاص دارد که در آن دیدگاه مراجع تقلید در مورد مصرف کالاهای وارداتی و قاچاق و همچنین مصرف کالای ایرانی بیان شده است.

برای تهیه این کتاب میتوانید با شماره ۰۲۵۳۲۹۲۸۹۵۱ تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha