شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مقیمی

حوزه/ حجت الاسلام مقیمی سنگربانی از اعتقادات مردم را از ویژگی های آیت الله مصباح یزد دانست و تصریح کرد: باید تلاش شود جنبه‌های گوناگون شخصیتی فردی، اجتماعی و علمی ایشان، بیشتر شناخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام حمیدرضا مقیمی، از شاگردان علامه مصباح در جمع طلاب مرکز تخصصی فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان با گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)، رحلت آیت الله مصباح، تصریح  کرد: این عالم مجاهد عمر خود را در مسیر اسلام و انقلاب صرف کرد و توانست با تدوین کتب و مقالات زیاد در حوزه معارف اسلامی و تربیت شاگردان مفید در این زمینه به موفقیت برسد.

شاگرد آیت الله مصباح با تبیین تفکر آزاداندیشی استاد خود، اظهار کرد: با اینکه تلاش عده‌ای برای تحریف و تخریب چهره ایشان به وضوح مشاهده می‌شد، اما رفتار و منش ایشان و تحلیل‌های افکار و مکاتب روز که در آثارشان به جا مانده است گویای صدق این ادعاست.

وی، رحلت آیت الله مصباح، ملقب به عمار انقلاب را در ایام فاطمیه پر معنا خواند و تصریح کرد: از ویژگی‌های بارز علمی اخلاقی استاد مصباح، دفاع از حریم ولایت بود و در طول زندگی با برکت خود تلاش‌های مخلصانه‌ای در این مسیر داشت.

حجت الاسلام مقیمی با بیان خاطراتی از زندگی آیت الله مصباح، علمای ادیان مسیحیت را جویای آثار ایشان دانست و افزود: استدلالات عقلی و نظری علامه در تبیین مسائل اعتقادی چنان کارآمد و راهگشا است که عده‌ای از علمای کاتولیک در سفرشان به قم معترف به نتایج مثبت اعتماد و عمل به شیوه‌های تعلیم ایشان بوده‌اند، به گونه‌ای که از اطرافیان درخواست دریافت آثار تدوین شده ایشان داشتند.

وی، شناخت شخصیت ایشان، برای دوستداران و حامیان نظام و  انقلاب بخصوص طلاب، ضروری خواند و افزود: باید تلاش شود جنبه‌های گوناگون شخصیتی فردی، اجتماعی و علمی ایشان، بیشتر شناخته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha