جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مذاکره

حوزه/ نشست برخط با عنوان «سیاست قرآن در برابر مذاکره با مشرکان» با شرکت طلاب تعدادی از مدارس علمیه خواهران اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمودرضا قاسمی، در نشست برخط با عنوان «سیاست قرآن در برابر مذاکره» به مفهوم مذاکره در بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات قرآن هرگاه دشمن از در صلح وارد شد، می توان با آنها از در صلح وارد شد. در آیه ۶۱ سوره انفال خداوند می فرمایند: و اگر دشمنان به صلح گرایند، تو هم به صلح گرای و بر خدا تو کل کن، بر اساس مبانی قرآن، اصل مذاکره با دشمن محل اشکال نیست، اما این مسئله با شروطی همراه است که شامل: عدم خوف از خیانت، خدعه دشمنان، مراقبت از توطئه نهفته آنان است.

استاد حوزه ادامه داد: در صورتی مذاکره معنا دارد که عزت اسلام و مسلمین بر اساس آیات قران حفظ شود. در زمان پیامبر چندین صلح توسط پیامبر(ص) با مشرکین انجام شد از جمله صلح حدیبیه که در سوره ی فتح به آن اشاره شده است، این صلح ۱۰سال طول کشید که در این صلح عزت اسلام و مسلمین فراهم می شد.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه به ضرورت قطع پیوند و صلحنامه بنا به آیات ۵۷و ۵۸ سوره انفال پرداخت و گفت: زمانی دشمنان عهد ندارند یا عهد شکستند و یا ترس از شکستن عهد وجود دارد، بر مسلمین واجب است با آنها مقابله کرده و یک طرفه بر عهد خود نمانند و با آنها قتال کنند.

وی در پایان بر مبنای آیات و سیره ی پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: مذاکره با آمریکا برای ما عزتمند نیست و این مسئله از عهد شکنی آن ها و عمل نکردن به مفاد مذاکره مشخص است، مخصوصا اینکه آمریکا حتی در ارائه متن مذاکره با ایران خدعه کرده است. متنی که در دست مردم ایران است با متنی که در دست خودشان است متفاوت است و این نشان از خدعه ی آن هاست.

گفتنی است، نشست علمی پژوهشی با موضوع «سیاست قرآن در برابر مذاکره» به صورت برخط از سامانه سیما با مشارکت مدارس علمیه خواهران الزهرا (س) فریدن با مدارس فاطمیه درچه، حکیمه سپاهانشهر، زهرائیه نجف آباد، نرجس یزدانشهر، زینب کبری (س) اردستان والزهرا(س) گلدشت و دانشگاه ازاد اسلامی واحد فریدن برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha