سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید هاشم موسوی‌نیا

حوزه/ مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد گفت: در روستاهای این شهرستان با استفاده از ظرفیت امام روستا و حول محور مسجد، شورای فرهنگی روستا تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی نیا، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: در روستاهای این شهرستان با استفاده از ظرفیت امام روستا و حول محور مسجد، شورای فرهنگی روستا تشکیل شده است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا شناسایی فعالان فرهنگی،‌ معلمان قرآنی، معتمدان محلی، نخبگان علمی، هنری و ورزشی در بیش از ۷۰ روستای پرجمعیت شهرستان بویراحمد انجام شده است.

حجت‌الاسلام موسوی نیا در ادامه با بیان این‌که شناسایی این افراد سبب می‌شود از ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... آنان بهره‌مند شد،‌ اظهار کرد: به منظور ایجاد ظرفیت و رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم تعداد خانه‌های عالم، مشکلات روستاها، خانواده‌های نیازمند، بیماران و ... نیز شناسایی شده‌اند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد با اشاره به تعاملات این اداره با سایر نهادهای اجتماعی و انقلابی، گفت: با هدف رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم در سطح شهرستان با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی تعاملات خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا با دستگاه‌های اجرایی که در شهرستان حضور دارند و می‌توانند کاری انجام بدهند تفاهم‌نامه‌هایی بسته‌ایم به طور مثال تیپ ۴۸ با توجه به اینکه از امکانات خوبی همچون ماشین‌آلات سنگین برخوردار است برای بازگشایی جاده و لوله‌کشی آب و گاز تفاهم کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام موسوی نیا یادآور شد: با کمیته امداد امام نیز همکاری داریم؛ خدمات به خانواده‌های کمتر برخوردار، اشتغال‌زایی برای افراد تحت پوشش و معرفی برای استفاده از خدمات، بخشی از اقدامات انجام گرفته است.

وی ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه رسالت شبکه توسعه اجتماعی تشکیل داده است و برای آن‌هایی که می‌خواهند مشاغل خانگی راه‌اندازی کنند، حاضر به پرداخت قرض‌الحسنه بدون سود و بدون کارمزد است. همچنین از خدمات بسیج مهندسین برای اعزام تیم مهندسی و اعزام تیم پزشکی به روستاها از طریق بسیج جامعه پزشکان استفاده کرده‌ایم و با سازمان فنی و حرفه‌ای نیز برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تفاهم‌نامه‌هایی امضا  شده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد با دعوت از جوانان متعهد و انقلابی برای شرکت در برنامه‌های فرهنگی جهادی، گفت: نزدیک به ۱۵ گروه جهادی اعلام آمادگی کرده‌اند و به شکل منسجم و بهتر به نیازمندان بر اساس اولویت‌ها و شناسایی‌ها خدمت‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha