جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روحانیون هند حادثه تروریستی را محکوم کردند

حوزه/ اگر تروریست هایی که در کشتار شیعیان هزاره دست داشتند زودتر مجازات می شدند، این فاجعه غم انگیز اخیر رخ نمی داد. این وظیفه دولت پاکستان است که از جامعه هزاره محافظت کند و وظیفه دولت پاکستان و دادگستری پاکستان است که تروریست ها را به محاکمه بکشاند.

به گزارش گروه ترجمه خبر گزاری «حوزه» روحانیون هندی فاجعه اخیر وحشیانه گروهک تروریستی داعش در سر بریدن کارگران شیعه در معدن زغال سنگ در پاکستان را محکوم کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مولانا سید عباس باقری رئیس هیئت علمای شیعه آندرا پرادش هند و قاضی دولتی هند در بیانیه محکومیت خود گفت: ۱۱ نفر از شیعیان حیدر کرار جامعه هزاره را در شهر کویته پاکستان، گروه تروریستی داعش که ابزار دست استکبار و استعمار هست، شهید کردند.

وی افزود: هیئت شیعه علمای آندرا پرادش فاجعه ماخ را به شدت محکوم می کند و به خانواده های قربانیان این حادثه تسلیت گفته و برای آنها صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن موسوی رئیس انجمن شرعی شیعیان کشمیر هم با اظهار تاسف از این فاجعه بزرگ گفت: اگر تروریست هایی که در کشتار شیعیان هزاره دست داشتند زودتر مجازات می شدند، این فاجعه غم انگیز اخیر رخ نمی داد. این وظیفه دولت پاکستان است که از جامعه هزاره محافظت کند و وظیفه دولت پاکستان و دادگستری پاکستان است که تروریست ها را به محاکمه بکشاند.

وی افزود: تروریست های وهابی تهدید بزرگی برای تمامیت ملی و اراضی پاکستان است و دولت پاکستان باید به این امر توجه کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی هاشم عابدی هم گفت: کشوری که به نام مسلمانان ساخته شده است، در آن نه مسلمانان در امان هستند و نه حرمت مقدسات اسلامی محفوظ است. جنایتکارانی که خون افراد بی گناه را به آسانی می ریزند، آزادانه در حال پرسه زدن هستند و کشتار و ناپدید شدن افراد بی گناه همچنان ادامه دارد.

وی گفت: به یاد داشته باشید همانطور که این تروریستهای نادان جنایتکار هستند، حاکمان نیز به همان اندازه در جنایت شریک هستند. ان شاءالله خون بی گناهان هر دو را غرق خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید تقی عباس رضوی معاون رئیس بنیاد اهل بیت(ع) هند هم گفت: حادثه ای که در ماخ رخ داد فراموش نشدنی است و آه قربانیان باعث شرمساری قاتلان خواهد شد.

وی گفت: بیجا نیست که بگوییم شرایط نامساعد فعلی در پاکستان یا اطراف پاکستان وجود دارد، مسئول این امر افرادی از شیعیان تندرو و سنی مذهب هستند که توسط عناصر بین المللی ضد اسلامی تحریک می شوند که با اظهارات تحریک آمیز خود کل محیط را مسموم می کنند.

وی تاکید کرد: در وحدت میان مسلمانان موفقیت ما نهفته است و این راه حل همه مشکلات فعلی ما است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین احمد ارمان امام جمعه مسجد جامع لارسی پشکام کارگیل، با ابراز تاسف از فاجعه ماخ و به شدت نسبت به عدم موفقیت دولت پاکستان در جلوگیری از نسل کشی شیعیان در پاکستان، گفت: تروریست های دوران یزیدی بار دیگر بشریت را لکه دار کردند و یک بار دیگر در پاکستان خون پیروان اهل بیت (ع) را به آسانی ریختند.

وی گفت: کشتار بی رحمانه ۱۱ کارگر معدن ذغال سنگ در استان بلوچستان پاکستان که از قبیله هزاره و متمسک به اهل بیت (ع)بودند، نمونه بارزی از تجاوزات مداوم علیه شیعیان در پاکستان است. تنها تقصیر این شهدا این بود که به اهل بیت (ع) متمسک بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha