جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مساجد بیشتری در سرتاسر انگلیس تعطیل می‌شوند

حوزه/ دولت انگلیس در دستورالعمل‌های بهداشتی، صحبتی از تعطیلی مساجد به میان نیاورده است، با این وجود بسیاری از مساجد در نگرانی از ابتلای به کرونا، درهایشان را بسته‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ۵pillarsuk، با درخواست صادق خان شهردار لندن، مساجد بیشتری در سرتاسر بریتانیا به تعطیلی کشیده شدند.

در حال حاضر در دستورالعمل‌های دولت انگلیس آمده است که مردم می‌توانند برای عبادت در مکان‌های عبادی شرکت کنند ، اگرچه افراد نباید با کسی در خارج از خانه خود گردهم‌آیی تشکیل دهند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

با وجود این مسجد مرکزی لندن درهای خود را بسته و اعلام کرده‌است که فشار بیش از حد به کارکنان بخش بهداشت و محافظت از جان نمازگزاران در مقابل ویروس کرونا آن‌ها را به این مهم واداشته است.

این مسجد گفت یکی از اهداف اصلی اسلام حفظ زندگی انسان است بنابراین از همه می‌خواهد که در خانه بمانند و از دستورالعمل‌های دولت پیروی کنند.

در اوایل هفته مسجد شرق لندن نیز تعطیل شد تا ایمنی نمازگزاران، کارمندان و داوطلبان ما را را حفظ کند.

چندین مسجد دیگر در اطراف لندن نیز درهای خود را بسته اند. با این حال ، برخی از محققان در لندن گفته‌اند که آنها از مساجدی که باز ماندن را انتخاب می کنند حمایت می‌کنند.

در همین حال ، در منطقه پندل ، یازده مسجد  دیگر تعطیل شده‌اند.

 محمد اقبال ، رهبر شورای پندل ، گفت: ما از این حرکت حمایت می کنیم زیرا شاهد افزایش موارد ابتلای بیشتری در پندل هستیم. همچنین متأسفانه تعداد بیشتری از افراد در اثر این ویروس کشنده می‌میرند. ما باید همه تلاش خود را برای محافظت از مردم و حمایت از کارکنان بیمارستانی انجام دهیم. زیرا آن‌ها تحت فشار هستند.

با این حال ، بیشتر مساجد در بیرمنگام ، منچستر و مناطق دیگر با محدودیت‌های شدید همچنان باز هستند.

چند روز پیش نیز ، صدیق خان ، شهردار لندن گفت که عبادتگاه ها در پایتخت باید فوراً بسته شود زیرا خطر آلودگی به ویروس کرونا بسیار بالاست.

در نامه ای به نخست وزیر که دلایل خود را برای اعلام یک فاجعه بزرگ در لندن بیان کرد ، شهردار از بوریس جانسون خواست که دستور تعطیلی عبادتگاه‌ها ، از جمله اقدامات دیگر برای مقابله با بحران را صادر کند.

ویروس کرونا ویروس انگلیس را سخت تحت تأثیر قرار داده است ، در این کشور بیش از ۳ میلیون مورد و ۸۰،۰۰۰ مرگ مربوط به این بیماری ثبت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha