جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سنگ‌اندازی‌ها برای توسعه مرکز اسلامی در براونزبورگ، ایندیانا

حوزه/ طرح ساخت یک مرکز جدید، یک مرکز اجتماعی و یک مدرسه اسلامی در زمین گلف قدیمی در شهر براونزبورگ در ایالت ایندیانا با مخالفت‌هایی از سوی محلی‌ها روبرو شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wishtv، جامعه اسلامی براونزبورگ در ایالت ایندیانا در تلاش برای گسترش مرکز اسلامی می‌باشد، که با سنگ‌اندازی‌ها و مخالفت‌هایی در منطقه روبرو شده است.

این طرح برای ساخت یک مسجد، مدرسه و مرکز اجتماعی در زمین گلف قدیمی ارائه شده است، اما برای تحقق آن نیاز به بازسازی در منطقه است.

جمعی از مخالفان محلی دادخواستی را علیه این پروژه ترتیب داده‌اند و به بهانه محیط زیست و ساخت و ساز در زمین گلف، با این طرح مخالفت می‌کنند. این افراد صرفا می‌گویند که نمی‌خواهند در نزدیکی منزل‌شان یک مسجد باشد.

گفتنی است قرار است یک مدرسه اسلامی، یک مرکز اجتماعات، مسجد و یک فضای مسکونی در این زمین گلف قدیمی که بلااستفاده باقی مانده ایجاد شود. در حال حاضر این فقط یک ایده است. توسعه‌دهندگان برنامه را برای بازسازی منطقه به شورای شهری ارائه داده اند تا بتوانند ساخت و ساز را شروع کنند. اما فقط این ایده کافی بود تا برخی اعضای جامعه بتوانند دادخواست را شروع کنند. در این دادخواست به دلیل نگرانی‌ها راجع به خطر سیل ، محیط زیست و ترافیک اشاره شده است. به نظر می‌رسد که مخالفان صرفا با تغییر میانه خوبی ندارند و ترجیح می‌دهند که زمین همچنان به حالت دست نخورده باقی بماند.

شمس نیازی رئیس مرکز اسلامی در جواب این مخالفت‌ها اعلام داشت:  این نظرات صدمه می زند ، اما با این وجود، ما عاشق این منطقه هستیم و می‌دانیم که این نظرات ماهیت واقعی جامعه را نشان نمی‌دهند. ما بسیار سخت کار کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که دهکده مکانی امن باشد و طرح پیشنهادی ما از بالاترین استانداردهای کاربردی برخوردار است.

وی افزود: ما مشتاقانه منتظریم عضوی از این محله شویم. ما مستحق فرآیندی عادلانه و بی‌طرفانه هستیم. این همان چیزی است که ما درخواست می‌کنیم.

مقامات شهرستان برنامه را بررسی کرده و سپس در یک جلسه علنی در مورد آن بحث می کنند و پس از آن رای‌گیری انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha