شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هادی محمودنژاد

حوزه/ قائم مقام تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها معرفی حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان الگو برای دختران امروز را ضروری دانست و گفت: معرفی این حضرت به مردم، خادمی اهل بیت علیهم السلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هادی محمودنژاد در دیدار با دست‌اندرکاران سریال حضرت معصومه سلام الله علیها که در پژوهشکده علامه طباطبایی (ره) حرم مطهر انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان یک بانوی بزرگ و بالاترین بانوی مجاهد در اسلام مطرح هستند که دارای بالاترین درجات ولایتمداری بوده در زمان خود تا پای جان از امام خویش حمایت نمودند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام بزرگداشت شهادت شهید سلیمانی مهمترین شاخصه این شهید را بصیرت، امام شناسی، طاغوت شناسی و ولایتمداری او دانست و گفت: لازمه بصیرت و ولایتمداری شناختن امام و رهبر الهی، شرایط زمان و ملزومات آن است که شهید سلیمانی از این شناخت‌ها برخوردار بود.

قائم مقام تولیت آستان قدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان این که بانوی کرامت دارای خصائص یادشده و به عنوان یک بانو و شخصیتی که در عرصه ولایتمداری در مسیر حضرت زهرا سلام الله علیها حرکت کردند می‌توانند برای جامعه امروز الگو باشند، افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها در مدینه، مسیر سفر و قم به فرموده آیت الله سعیدی الگویی را ارائه کردند که در عین رعایت عفاف و حجاب به عنوان یک دختر جوان مجرد در صحنه های اجتماعی حضور داشتند و این رویکرد می تواند برای دختران امروز الگو باشند.

وی با اشاره به ارادت مردم ایران و سراسر جهان تشیع به حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: برخی افراد هستند که حتی در فضاهای غیر معنوی کار می کنند اما تمام موفقیت های خود را مدیون حضرت معصومه و اهل بیت علیهم السلام می‌دانند و به این خانواده ارادت دارند.

محمودنژاد افزود: ساخت سریال حضرت معصومه سلام الله علیها و شناساندن این حضرت به مردم خادمی اهل بیت علیهم السلام محسوب می شود.

خاطرنشان می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس نیز در این دیدار حضور داشت و بر لزوم استمرار استفاده از ظرفیت‌های هنری به ویژه فیلم‌ و سریال برای معرفی بانوی کرامت تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha