جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: درست است که امام جمعه به صورت مستقیم مسئولیت اجرایی ندارد، اما تریبون نماز جمعه محلی برای بیان حرف مردم و رساندن مشکلات جامعه به مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز در آئین تودیع و معارفه امام جمعه شیرین سو با تاکید بر اینکه مردم بخش شیرین سو به مهربانی و تدین معروف هستند، اظهار داشت: باید از حضور مردم انقلابی در استقبال از امام جمعه جدید این بخش تقدیر کرد.
وی به معرفی حجت الاسلام ملکی امام جدید شیرین سو، پرداخت و خاطر نشان کرد: حجت الاسلام ملکی دارای دکترای فقه و حقوق است و در حوزه نیز در آستانه اخذ سطح ۴ است و لذا از جایگاه علمی خوبی برخودار می‌باشد.
امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم همکاری همه نهاد ها و دستگاه ها با امام جمعه جدید شیرین سو، عنوان کرد: وظیفه اصلی ائمه جمعه مباحث فرهنگی است، اما این باعث نمی‌شود که از خدمت رسانی و فعالیت در عرصه اجتماعی غافل باشند.
وی تصریح کرد: درست است که امام جمعه به صورت مستقیم مسئولیت اجرایی ندارد، اما تریپون نماز جمعه محلی برای بیان حرف مردم و رساندن مشکلات جامعه به مسئولان است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه تریبون نماز جمعه متعلق به مردم است، گفت: این تریبون برای آن است تا مشکلات جامعه اسلامی در آن مطرح شود و این وظیفه ما است تا چه در جلسات عام و چه در جلسات خاص پیگیر رفع مشکلات مردم باشیم.

حجت الاسلام علی اکبر منصوری، امام جمعه سابق شیرین سو در این مراسم با تقدیر از همراهی های مردم شیرین سو در مدت زمان حضور خود در این منطقه، اظهار کرد: دیاری که از امروز حجت الاسلام ملکی توفیق خدمت در آن را پیدا کرده اند، منطقه ای ولایتمدار و انقلابی است که مردم آن، در تمامی صحنه ها حضوری به هنگام داشته اند.

وی با بیان اینکه بهترین دوران عمر خود را در این بخش گذارنده‌ام، گفت: اقدامات فرهنگی و موفقیت هایی که در این مدت کسب شده، همه به برکت و همت مردم شیرین سو از همه اقشار و اصناف بوده است و لذا باید از همه آنها به صورت ویژه تقدیر کرد.

وی با معرفی حجت الاسلام ملکی به عنوان امام جمعه جدید این بخش، مطرح کرد: تنها راه نجات جامعه قطعا حرکت در مسیر انقلاب و قدم برداشتن در مسیر ولایت است و این موضوعی است که همه مسولان و مردم ما به خوبی آن را درک کرده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha