جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پایان نامه

حوزه/ بانوی طلبه مرکز تخصصی فاطمه الزهرا(س) خمینی شهر(س) از پایان نامه خود با عنوان «تربیت اعتقادی بر اساس ترتیب نزول در سور مکی» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، زهرا مختاری ورنوسفادرانی، طلبه مرکز تخصصی فاطمه الزهرا خمینی شهر(س) از پایان نامه خود با عنوان «تربیت اعتقادی براساس ترتیب نزول در سور مکی منتخب(اعراف از آیه ۹۲، جن، یس، فاطر، فرقان، مریم) » با راهنمایی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا علاءالدین دفاع کرد.

مختاری به خلاصه ای از پایان نامه خود اشاره کرد و گفت: این تحقیق قسمتی از یک کلان پروژه است که در این کلان پروژه هرکدام از طلاب  بررسی ۴۶۰  آیه از آیات سور مکی را برعهده دارند. الگوی این کار کتاب تربیت اعتقادی آقای فرج الله میر عرب و کتاب همگام با وحی حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور می باشد.

وی بیان کرد: در این تحقیق  پس از بیان فصل کلیات و مفهوم شناسی در فصل دوم از مبانی، اصول و اهداف تربیت اعتقادی در سه سوره مذکور یاد شده و آیات مربوطه در ذیل عنوان ها جایگزین شده است و در فصل سوم روش های تربیت اعتقادی که به دو صورت عام و خاص است در سور مکی مذکور بیان شده و در اخر نیز آثار تربیت اعتقادی در سوره مکی منتخب ذکر می شود .

مختاری در جمع بندی پایان نامه خود اظهار کرد: محور اصلی در این پژوهش و هدف اصلی خداوند از تربیت، ایجاد روحیه  توحید باوری و اصلاح نگرش مخاطب می باشد؛ زیرا هنگامی که توحید باوری فرد درست شد به دنبال آن معاد و نبوت نیز درست می شود و حاصل تربیت اعتقادی، شخصی موحد می باشد که با ایمان خویش در دنیا وآخرت سعاتمند است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha