شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پزشک مسلمان در تورنتو سمینارهای مبارزه با اعتیاد برگزار می‌کند

حوزه/ یک پزشک مسلمان و معتقد در تورنتو، به منظور از بین بردن ننگ صحبت درباره اعتیاد در جوامع مسلمان، سمینارهایی را در مسجد تورنتو با حضور رهبران مذهبی برگزار می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از یاهو، یک پزشک مسلمان اهل تورنتوی کانادا، به منظور کاهش اعتیاد در جوامع مسلمان، به برگزاری سمینارهایی در مسجد اقدام می‌کند. مسجد تورنتو یکی از ۹ مسجد منطقه بزرگ تورنتو میزبانی این سمینارها را به عهده گرفت که هدف آن‌ها مقابله با باورهای غلط پیرامون اعتیاد و از بین بردن ترس پرداختن به این معضل در جوامع مسلمان بود.

 هنگامی که مسجد تورنتو برای اولین بار با برگزاری سمینارهایی درباره اعتیاد موافقت کرد ، برگزارکنندگان مطمئن نبودند که کسی در آن حضور خواهد یافت. بسیاری از شرکت‌کنندگان نگران بحث پیرامون این موضوع حساس بودند.

محسن سید، آن زمان دستیار مدیر مسجد در مرکز شهر تورنتو گفت: وقتی کار را شروع کردیم ، تردید وجود داشت.

اما سید، در کمال تعجب مشاهده  کرد که با ادامه سری سمینارها ، تعداد حاضران بیشتر و بیشتر شد. و گفت: بعد از هر سمینار ، ما مجموعه ای از افراد را داشتیم که برای درخواست  کمک مراجعه می‌کردند یا در مورد پسر عمو، خانواده و دوستانشان بحث می‌کردند.

محسن ، روانپزشک اعتیاد در مرکز اعتیاد و بهداشت روان، پیشگام این رویدادها بود و سپس در تحقیقی که این ماه در مجله سلامت روان جامعه انجام داد ، در مورد آنها نوشت. او چندین دلیل را ارائه داده که چرا ننگ پیرامون اعتیاد در جوامع مسلمان رواج دارد، از جمله اعتقاد به این که اعتیاد گناه آلود و شرم آور است.

حسن در این جلسات ۹۰ دقیقه‌ای ضمن بیان اینکه یک تمرکز مذهبی برای برطرف کردن اعتیاد بسیار مهم است، گفت: ما می‌خواستیم با این برنامه روان‌شناختی به ننگ رسیدگی کنیم . ما در محتوا عمیق خواهیم شد و تعالیم اسلامی را ادغام خواهیم کرد.

وی توضیح داد:  از آنجا که این اعمال در حال حاضر یک گناه است - مردم از گفتگو در مورد آن بسیار ترسیده اند. به همین دلیل نیز با مشارکت رهبران مذهبی در این سمینارها  سعی در ایجاد یک حس راحتی داریم تا فضای امنی ایجاد شود و مردم به این موضوع بپردازند.

محسن گفت: «تعالیم دینی» با علم موافق هستند و در نتیجه این باعث می‌شود که [شرکت کنندگان] آن را بیشتر به عنوان یک بیماری می دانند تا یک گناه.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha