جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

استاد حوزه علمیه قم، مهمترین فراز خطبه فدکیه را دفاع از امیرمؤمنان(ع) برشمرد و اظهار کرد: ایشان در این خطبه به رسالت پیامبر اکرم(ص)، همراهی حضرت علی(ع) و از سوی دیگر فتنه منافقان اشاره کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا(س) که با شرکت علما، اساتید و تعدادی از مدیران مدارس علمیه مشهد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت محدود برگزار شد، با اشاره به ویژگی های خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س)، گفت: علاوه بر شباهت آن به نوع بیان احادیث معصومین(ع) و سندیتش، زمان و وضعیت بیان این خطبه نیز خصوصیت دیگر آن می باشد.

سخنران این مجلس، مهمترین فراز  خطبه فدکیه را دفاع از امیرمؤمنان(ع) برشمرد و اظهار کرد: ایشان در این خطبه به رسالت پیامبر اکرم(ص)، همراهی حضرت علی(ع) و از سوی دیگر فتنه منافقان اشاره کردند و پس از آن به موضوع فدک پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی با اشاره به اینکه در برخی از تفاسیر آمده که یک سوم افراد مدینه، منافق بوده اند، گفت: آنان در 25 سال، خانه نشینی حضرت علی(ع) نیز بودند و کاری نمی کردند زیرا با وجود این امر، نیازی به کارشکنی نداشتند.

وی همچنین با اشاره به اهتمام، مداومت و علاقه بر قرائت قرآن توسط حضرت فاطمه(س)، ایشان را تفسیری از این کتاب الهی خواند و بر توجه بیشتر به این کتاب آسمانی تاکید کرد.

سخنران این مراسم با بیان اینکه می توان خطبه فدکیه را به 12 بخش تقسیم کرد، ایجاد یک واحد درسی برای طلاب علوم دینی برگرفته از این خطبه را کار مطلوبی خواند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha