سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
هلال احمر

حوزه/ مدیر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه گفت: شیوع بیماری کرونا نیاز به هدفمندی آموزش‌های امدادی برای طلاب و حوزه‌های علمیه را ملموس‌تر کرد، از این رو بیش از ۲۱ هزار طلبه جهادگر در کمیته‌های مختلف برای مواجهه با شرایط حین کرونا فعال شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام مهدی پناهی، امروز در نشست ماهانه شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به اینکه تسلط طلاب بر مباحث امدادی در کنار حضور فرهنگی در مناطق محروم، تأثیرگذاری این قشر را بر جامعه و آحاد مردم مضاعف می‌کند، اضافه کرد: در همین راستا ستاد مدیریت بحران در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور با برخورداری از سه کمیته آموزش، پشتیبانی و اعزام تشکیل شده است.

وی در ادامه به حضور طلاب جهادگر در کمیته های مختلف برای مواجهه با شرایط حین کرونا را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: شیوع بیماری کرونا نیاز به هدفمندی آموزش‌های امدادی برای طلاب و حوزه‌های علمیه را ملموس‌تر کرد، از این رو بیش از ۲۱ هزار طلبه جهادگر در کمیته‌های مختلف برای مواجهه با شرایط حین کرونا فعال شدند.

مدیر دفتر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه تصریح کرد: به‌صورت مقتضی کمیته‌های اعزام طلاب به آرامستان‌ها، بیمارستان‌ها و همچنین تولید محتوای دینی متناسب با وضعیت و نیازمندی جامعه در شرایط کرونایی تشکیل و فعال شد.

وی، انعقاد تفاهم‌نامه مشترک مرکز مدیریت حوزه با جمعیت هلال احمر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تأسیس و فعال‌سازی خانه‌های هلال و همچنین کانون‌های طلاب در مدارس علمیه و برگزاری مانورهای امدادی و آمادگی، با استناد به تفاهم‌نامه یاد شده هم اکنون در دستور کار حوزه قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha