پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان با اشاره به اذعان دشمنان انقلاب نسبت به پیشرفت ایران اسلامی با وجود تحریم‌های سخت، گفت: برنامه‌های دهه مبارک فجر به گونه‌ای باشد که مردم نسبت به دستاوردها و پیشرفت‌های نظام اسلامی آگاه شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد شب گذشته در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به مقام حضرت زهرا و امیرالمؤمنین(علیهم‌السلام) در احادیث، اظهار کرد: امام خمینی(رحمه‌الله علیه) می‌فرمایند اگر فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) مرد بود، بدون شک جزء پیامبران الهی قرار می‌گرفت و بنا بر فرموده پیامبر اسلام(صلی‌الله علیه و آله)، حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) نخستین شخصی است که وارد بهشت می‌شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام‌الله دهه فجر افزود: همه دولت‌ها دستاوردهایی داشته‌اند و خدماتی را ارائه کرده‌اند، البته با تدبیر بهتر، اقدامات بسیار بیشتری انجام میگرفت که لازم است تمامی خدمات و دستاوردهایی که جمهوری اسلامی ایران انجام داده است در ایام‌الله دهه فجر برای مردم تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه ایران گفت: دشمنان ما که سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران انجام داده‌اند، اذعان دارند که تحریم‌ها بر روی ایران اثرگذار نبوده است و جمهوری اسلامی ایران توانسته است به حرکت خود ادامه دهد.

وی با اشاره به نقش اصفهان در پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مردم اصفهان به ویژه جوانان و نوجوانان بیش از پیش با انقلاب اسلامی آشنا شوند و بدانند چه خون‌هایی پای درخت انقلاب ریخته شده و چه تلاش‌هایی برای استقلال و آزادی این آب و خاک انجام شده است.

جذب دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای استان اصفهان

استاندار اصفهان در این جلسه با بیان اینکه دهه فجر فرصت خوبی برای ابراز تبیین دیدگاه‌ها و برنامه‌های انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی را ابتدا باید برای خود و سپس برای عموم مردم و نسل جوان بیان کنیم؛ یکی از مباحثی که می‌توان با آن پیشرفت‌های نظام اسلامی را نشان داد، مقایسه شرایط قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

عباس رضایی با بیان اینکه وضعیت کنونی استان اصفهان در مبارزه با بیماری کرونا با همکاری مردم و تلاش مسئولان وضعیت خوبی است، افزود: آنچه که در ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا تصویب شد این است که اگر تا ۲۲ بهمن شرایط به صورت فعلی باشد، مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن‌ماه به صورت سخنرانی و پخش از صداوسیما و بدون حضور مردم برگزار می‌شود؛ البته انتظار می‌رود برنامه‌های جدید و خلاقانه با شرایط کنونی به منظور نشان دادن عشق و علاقه خود به انقلاب اسلامی برگزار شود.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم نتایج تست انسانی واکسن‌های ایرانی مشخص و مردم بتوانند از این واکسن‌ها استفاده کنند، تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ماسک در حال حاضر بهترین اقدامی است که می‌تواند ما را در مقابل بیماری کرونا حفظ کند.

استاندار اصفهان با اشاره به اقدامات دولت در استان اصفهان عنوان کرد: امسال ۵۵۰ میلیارد تومان بودجه استان اصفهان بوده که توانسته‌ایم بالای دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پول برای پروژه‌های استان جذب کنیم البته اگر بخواهیم تمام اقدامات انجام شده در جمهوری اسلامی را با سیاه چاله‌های دوران طاغوت مقایسه کنیم، متوجه حجم زیاد دستاوردها می‌شویم.

دهه فجر به نماد وحدت، یکپارچگی و شادابی تبدیل شود

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در این جلسه با اشاره به جایگاه ویژه اصفهان در عرصه‌های مختلف کشور اظهار داشت: برای بزرگداشت دهه فجر باید به سه حوزه توجه کنیم؛ نخستین حوزه به عنوان سرآغاز حکومت الله بر جهان و انقلاب اسلامی است که وظیفه هر ساله ما گرامیداشت این ایام است که بر اساس سخنان مقام معظم رهبری ۲۲ بهمن‌ماه همانند اعیاد مذهبی گرامی داشته شود.

نصرت‌الله لطفی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ۲۲ بهمن را عید اسلامی بزرگ می‌دانند، افزود: نمایش مردم‌سالاری دینی و آثار و برکات آن در خنثی کردن توطئه‌های دشمن و ایجاد انگیزه و انسجام در نیروهای خودی از دستاوردهای بزرگداشت ۲۲ بهمن است.

وی گفت: دهه فجر امسال با ایام میلاد حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) هم‌زمان است که نیاز است که نشاط و شادابی در جامعه جاری شود و دهه فجر به نماد وحدت، یکپارچگی و شادابی تبدیل شود.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به برنامه‌های امسال، عنوان کرد: ما از ابتدای شیوع بیماری کرونا بر تعطیل نکردن برنامه‌های انقلاب اسلامی و مذهبی تأکید کردیم و اجرای آن با اقتضائات روز را در دستور کار قرار دادیم و به دستورالعمل‌های بهداشتی پای بند هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طنین‌انداز شدن نوای «لبیک یا حسین» شب عاشورا، اجرای نورافشانی نیمه شعبان و زیارت اربعین در سراسر کشور هر ساله انجام می‌شود.
لطفی با اشاره به تشکیل ۲۴ کارگروه در استان‌ها با حضور ارگان‌های دولتی و مردمی گفت: همه برنامه‌های سنواتی دهه فجر همانند سال‌های گذشته با اقتضائات روز برگزار شود، همچنین اجرای راهپیمایی خودرویی برای ۲۲ بهمن به جای تجمع مردمی در نظر گرفته شده است.

اجرای برنامه‌های محله محور به مناسبت دهه فجر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در این جلسه اظهار داشت: مردم با رهبری و هدایت امام راحل، انقلاب را به پیروزی رساندند و همواره ایشان و نایب بر حقشان را چراغ راه خود قرار داده و حرکت کرده‌اند ما نیز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را الگو و سرمشق فعالیت‌های ایام‌الله فجر قرار دادیم.

محمدعلی احمدی با بیان اینکه برای گرامیداشت دهه مبارک فجر برنامه‌های شاخصی در استان برگزار می‌شود، افزود: نشاط‌آفرینی و امیدآفرینی جزء برنامه‌های ما در دهه فجر امسال است، همچنین اجرای رزمایش کمک مؤمنانه، فعالیت‌های محله محور، برپایی یادواره شهدای انقلاب اسلامی، نورافشانی معابر، عطرافشانی قبور شهدا، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی به ویژه برای بانوان و توجه به موضوع پیشگامان انقلاب اسلامی از جمله‌ برنامه‌های ما به مناسبت ایام‌الله دهه فجر است.

وی با اشاره به همکاری ارگان‌های مختلف در یک سال گذشته، گفت: کارگروه صنعت و تولید سال گذشته با توجه به تعدد صنایع در اصفهان تشکیل شد و فعالیت‌های این کارگروه امسال جزء برنامه‌هایی است که برای مردم ارائه می‌شود،  همچنین کارگروه‌های کارگری و دانشجویی در استان تشکیل شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha